Gå til innhold

Kenya har over en million motorsykler på veiene. Nå satser de elektrisk


Joachim Seehusen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å kjøpe en utestet prototype for å få elektrisk motorsykkel.

Jeg er svært fornøyd med min Zero DS, en fullelektrisk mellomtung motorsykkel.

Toppfart rundt 130 km/t

Rekkevidde ca. 200 km

Min har ikke hurtiglading, men nyere modeller har.

Den lader i vanlig stikkontakt.

 

Godt å slippe støy, vibrasjoner, oljeskift og mye annet vedlikehold.

 

Dette er ikke et kinesisk jalla-merke.

Den er fra USA. Det er flere forhandlere i Norge.

 

https://www.zeromotorcycles.com/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I formfaktor motorsykkel skjønner jeg godt at de valgte Aksial Flux motor. Det interessante er likevel at disse Nederlenderne valgte motor fra Slovenske EMRAX over Belgiske Magnax eller Britiske Ashwoods. Men jo, etter hjemmesidene til de respektive selskaper så er det tydelig at det er Slovenske EMRAX som  er mest vennlig innstilt til slike eksperimentelle, on-off prosjekt. 

 

Selv tenker jeg et kompromiss måtte være en hybrid motorsykkel med 14kW elektrisk bakhjul fra Kina. Problemet er at dette i så tilfelle må holdes hemmelig  myndighetene, da all slik modifisering av kjøretøy er forbudt. Til tross for potensiell industrietablering rundt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...