Gå til innhold

NF7 står bare og uler

irritanto

Anbefalte innlegg

Hei, har et NF7-S som ikke funker.

Enermax 400 Watt PSU

Abit NF7-S

T-bred 266Mhz 2400+

2x256MB Micron PC2100

Har prøvd to forskjellige skjermkort, et 9800 PRO og et GeForce2 MX.

Har prøvd minne i forskjellige konfigurasjoner.

Har prøvd å koble om LED switcher.

Er et rødt lys på hovedkortet så fort det får strøm. Skal det være slik?

Når jeg skrur på strømmen går viftene på PSU, CPU og skjermkort, og et grønt lys lyser, i cirka et sekund, så slår alt seg av og det blir stående og avgi en "Baaaaa-buuuu baaaaa-buuuuu" lyd.

Tror ikke det er minnet for når jeg dro det helt ut lagde det en annen lyd i tillegg.

Noen som vet? Eller vet om det går ann å finne ut hva de forskjellige beep-kodene betyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men du misforstår meg. En amd blir varm så fort du slår den på. Og hvis hovedkortet står til å gi fra seg alarm så fort cpu blir 40grader kommer det til å skje ganske fort. det du må gjøre da er å sette opp alarmen til å ikke ule før den når 60grader i steden. Dette gjøres ved å trykke F8 under oppstarten (tror jeg :p )

Hvis ikke det hjelper kan det være rambrikken som ikke sitter riktig i.

lykke til :thumbup:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Uler? er nok en ulv du har som hyler mot månen!!

Ellers hadde samme problemet når jeg satte sammen den nye shuttlen min der var det thumb skruer på kjøleren, dro ikke nok til så jeg måtte te med et skrujern å dra den skikkelig nedatt for at det skulle gå greit :xmas:

Lenke til kommentar

....sakset fra denne tråden...

A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...