irritanto Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei, har et NF7-S som ikke funker. Enermax 400 Watt PSU Abit NF7-S T-bred 266Mhz 2400+ 2x256MB Micron PC2100 Har prøvd to forskjellige skjermkort, et 9800 PRO og et GeForce2 MX. Har prøvd minne i forskjellige konfigurasjoner. Har prøvd å koble om LED switcher. Er et rødt lys på hovedkortet så fort det får strøm. Skal det være slik? Når jeg skrur på strømmen går viftene på PSU, CPU og skjermkort, og et grønt lys lyser, i cirka et sekund, så slår alt seg av og det blir stående og avgi en "Baaaaa-buuuu baaaaa-buuuuu" lyd. Tror ikke det er minnet for når jeg dro det helt ut lagde det en annen lyd i tillegg. Noen som vet? Eller vet om det går ann å finne ut hva de forskjellige beep-kodene betyr? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg tror det er cpuen som er for "varm". Hadde samme opplevelsen med en barton 2500. Du får sette opp temperaturen før den skal gi alarm. Hvis hovedkortet står at det kal gi alarm på 40grader så kan du jo sette den opp til 60grader i steden. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Se i hk manualen der pleier det å stå hva de forskjellige "pipe kodene" betyr. Lenke til kommentar
irritanto Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 For varm? Men den booter jo ifra kald tilstand? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Ja men du misforstår meg. En amd blir varm så fort du slår den på. Og hvis hovedkortet står til å gi fra seg alarm så fort cpu blir 40grader kommer det til å skje ganske fort. det du må gjøre da er å sette opp alarmen til å ikke ule før den når 60grader i steden. Dette gjøres ved å trykke F8 under oppstarten (tror jeg ) Hvis ikke det hjelper kan det være rambrikken som ikke sitter riktig i. lykke til Endret 17. desember 2003 av Sjefern Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Prøv å sett prosessorkjøleren rett vei, eller sjekk at den sitter riktig med god kontakt med CPU. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 - Kjenn på CPU blokka om den er lunken eller kald, hvis den er helt kald så er den feilmontert. - Reset CMOS og start på nytt, du kan evt forsøke å skru den på mens du holder "Insert" knappen nede. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Lol, kanskje litt teit, men kan tenkes. Har du satt viftepluggen til cpukjøleren i rett kobling på HK. Kan være at den nekter å starte siden den ikke detekterer noe viftehastighet på cpu Lenke til kommentar
kain Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Uler? er nok en ulv du har som hyler mot månen!! Ellers hadde samme problemet når jeg satte sammen den nye shuttlen min der var det thumb skruer på kjøleren, dro ikke nok til så jeg måtte te med et skrujern å dra den skikkelig nedatt for at det skulle gå greit Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 det røde lyset indikerer at STRØMMEN er på. det grønne lyset indikerer at pc'en KJØRER. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 I manualen til hovedkortet tror jeg det er forklart hva de forskjellige pipekodene betyr. personlig heller jeg til å tro at det er skjermkortet du prøver som det er noe feil med! har du fått presset det ORDENTLIG ned i AGP slotten? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hadde samme lyd selv en gang... det var min thermaltake volcano 11 som var fucka... skifta kjøler og lyden forsvant Lenke til kommentar
Soho Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) høres no ut som at minnene ikke er presset godt nok nedi ellers har en tjommy nesten vært borti samme lyden med et annet kort, da måtte cmos resettes, og problemet var ute av verden. Endret 17. desember 2003 av Soho Lenke til kommentar
chil Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Lol, kanskje litt teit, men kan tenkes. Har du satt viftepluggen til cpukjøleren i rett kobling på HK. Kan være at den nekter å starte siden den ikke detekterer noe viftehastighet på cpu tenke jeg også på Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg får samme lyd når jeg går ut av dvalemodus 2. gang. Første gang jeg går ut av dvalemodus fungerer alt som det skal. Har ikke forsket så mye på det. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 ....sakset fra denne tråden... A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking). Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Oversikten over hva lydene betyr finner dere her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå