Gå til innhold

9800 Pro, og Cs


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et 9800pro kort, og tenkte jeg skulle spille litt cs igjen.

Etter jeg har lagt inn alle oppdateringene til cs og half-life, og starter spillet henger spillet seg, slik at jeg må boote maskinen manuelt.

Dette gjelder når jeg går inn på servere og noen ganger ut i fra servere. (det skjer ikke altid, men ofte, altfor ofte).

 

Jeg har de nyeste driverne, i følge ATI sin hjemmeside.

 

Har noen et forslag til hva det kan være for noe?

 

På fohånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje du må stille på raten

 

Del 2a,stille inn "rate".

---------------------

(Del 2a oppsumerer de viktigste kommandoene for å tilpasse din internett linje slik at det blir behagelig å spille)

 

Verdien er oppgitt i x

 

rate x 56k: 4000, ISDN: 5000, DSL/Cable: 7000, LAN: 15000

cl_latency x 56k: -120, ISDN: -70, DSL/Cable: -50, LAN: -50

cl_updaterate x 56k: 20, ISDN: 31, DSL/Cable: 40, LAN: 50

cl_cmdrate x 56k: 30, ISDN: 35, DSL/Cable: 40, LAN: 50

(bytt ut x med de verdiene som er nevnt)

 

 

Del 2b,stille inn "rate" på et høyere nivå.

---------------------------------------

(Del 2b oppsumerer enda flere kommandoer som vedrører internett lnnstillingen)

 

cl_lc

To use this setting the server and modification must support lag compensation. When set to 1 the server will take into account your ping when deciding if you hit a player or not. If you have a very low ping or wish the older style of play then set this to 0.

 

cl_lc 1 (default)

Good Points: On a server that allows the function to work lpbs or hpbs with a decent connection can experience a more 6.1 version of aiming.

Bad: Only works on servers that allow it and may not be beneficial to people with a bad connection.

Note: Servers by default allow this function to work (sv_unlag 1).

 

cl_lw

This setting determines how weapons fire is controlled, for example with regard to sounds and animation. When set to 0 the client will perform as it used to prior to 1.1.0.0, the server returns/confirms weapon related fire information.

 

If you set this to 1 the client weapon sound and animation will happen as soon as you press fire. It should be noted that when set to 1 the animations and marks displayed are determined client side, as a result they may not be an accurate representation of where you are actually hitting.

 

You may find it useful to bind different settings of cl_lw and cl_lc for different weapons. It is very important to make sure that if you use a setting of 0 for cl_lw that cl_lc is also set to 0.

 

cl_lw 1 (default)

Good Points: Allows u to know when your weapons have fired due to the firing being controlled server side and not client side. Will again result in that beta6.1 feel.

Bad: Only useful for people with good connection also may find its not a true representation of were you're aiming.

 

Recommended

HPB - Ping (999-150): cl_cl 1 & cl_lw 1 (default settings)

LPB - Ping (Below 150ish): cl_cl 0 & cl_wl 1

 

Tror dette skal hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...