AnonymBildude Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Hei Jeg har en Ford Mondeo 2002 modell sedan. Aldri hatt noe særlig problemer med bilen før nå. Når jeg starter den etter en litt kald natt, så sliter den. Bilen starter med en gang, men så kommer den ikke over turtall på ca 1, før det synker. Bilen kveles da hvis jeg ikke «hjelper til» med litt gass. Hvis jeg kjører til motoren er varm, så starter den igjen med en gang etter et stopp. Den har kjørt ca 230000km, usikker når slitedeler ble byttet sist, men ikke siste 4 åra. Takk for svar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) 1.8 bensin eller 2.0 TDDI/TDCI? Endret 21. september 2018 av Complexity Lenke til kommentar
AnonymBildude Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 1.8 bensin Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Kjenner lite til disse, men det kan være trøbbel med gassjeld/tomgangsregulator hvis det er mye sot og dritt i gassjeldhuset. Mulig det kan være noe tull med tempføler også slik at den får for lite bensin når den er kald. Lenke til kommentar
AnonymBildude Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Har du en anelse på hva det vil koste? På et verksted som ikke er Ford sitt selvfølgelig.. Og hvis det er tomgangsregulator, kan det holde med en rens? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Lyser motorlampa di? De starter nok med et diagnosetest også sjekker de nok gassjeldet. Det varierer fra bil til bil da noen har egen tomgangsregulator, mens andre biler har elektrisk gassjeld som styrer tomgang via styreenheten. Tipper det vil koste deg 2-3 tusen for en diagnose og mulig rens av spjeldhus. Lenke til kommentar
AnonymBildude Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 Har ingen varsellamper som lyser. Levert bilen på verksted i dag, så får vi nå se. De trodde det samme som skrevet over her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå