Hobby2000 Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Jeg er den stolte? eieren av en Skoda Octavia stv 2008-modell og har vært eneeier på denne. Vi har brukt den pent og kjørt ca 15000km/år. Etter ca 7-8 år registrerte jeg at lakken som møter tetningslistene rundt alle dører rett og slett har blitt slitt ned, dels til original grunning og dels helt inn til stålet (førerdøren, som er brukt mest). Naturligvis pinlig at jeg ikke selv har vært mer obs på dette - men overraskende at lakken er så dårlig og lite slitesterk!! Har også observert ekstremt mange flere steinsprutskader på vår Octavia, enn på naboens VW Golf på ca samme alder og samme kjørestil. SPØRSMÅLET er derfor: Er lakken på eldre Octavia (eller Skoda generelt) kjent for å dårlig eller hvordan i alle dager har vi landet med en slik mandagslakk? Og ikke minst: Har den blitt bedre siden da eller er det fortsatt et økonomiprodukt, sammenlignet med for eksempel VW. Eller er det så enkelt som at VW, Skoda, Seat, Audi osv har akkurat samme lakk-kvalitet???? Håper på hjelp til å oppklare dette mysterium!! Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Har samme erfaringen med min 2006-modell. Legger også merke til at mange andre Octavia II jeg ser rundt omkring ruster som bare eff. Særlig pre-facelift modellene med metallic lakk. Forklaringen jeg fikk fra et karosseriverksted er at på Octavia så er det vanlig at gummipakningene "gnager" på lakken når dørene og chassiset beveger seg i forhold til hverandre under kjøring. Men det skal også nevnes at jeg legger merke til en god del rust på både VW og Audi av samme årgang. På naboens A4 har lakken allerede begynt å falle av og bli erstattet av rust rundt skjermbuene, og det er så vidt jeg vet en 2012-modell eller deromkring. Så at noen pisser i malingspannet for å spare noen øre skjer tydeligvis i hele VAG-konsernet. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Inni dørstokken er det stedet på en bil med aller tynnest lakk. Man sparer vekt, tid og penger ved å lakkere bare det absolutt mest nødvendige der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Har en 2011 golf. Supertynn lakk. Ser det i hjulbuer der det er steinsprutskader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå