NTB - digi Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Google advarer om hackingforsøk mot amerikanske senatorer Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 ...utsatt for hacking, såkalte phishingangrep. Et stort antall eposter ble stjålet og offentliggjort av organisasjonen WikiLeaks gjennom valgkampen. Uhm. Eller heller "...utsatt for eller målrettede phishingangrep, såkalt spear phishing. " Hvis man lykkes med et spear phishing-angrep, kan man få tak i informasjon som eventuelt kan brukes til å hacke epostserveren men, men inntil man lykkes har det ikke, i min mening basert på noen tydelig definisjon jeg har sett, blitt gjennomført et hackingforsøk. Jeg skal ikke si at jeg ikke skjønner hva som menes her, men er redd for at denne typen unøyaktig bruk er årsaken til saker som denne; Sjefen for Etterretningstjenesten: – Min konto er hacket - der folk tror de har blitt hacket fordi de mottar en tvilsom epost. Du er fortsatt trygg om du utsettes for phishingangrep, så lenge du ikke går på limpinnen. "Alle" utsettes for phishingangrep. Etter min mening er det viktig at journalister i denne sammenheng skiller mellom phishingangrep, spear phishing-angrep og hackingforsøk. To av disse medfører i første omgang bare en epost og ingen annen trussel enn brukeren selv. 2 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Trumperne (tidligere republikanerne) har tydeligvis panikk og later som ingenting når russerne hjelper dem i valgkampen. Dette er på linje med forræderi. Disse menneskene bryr seg katten om demokrati så lenge det som foregår er til fordel for dem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå