ankul Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Her er årsakene.Deler ut millioner for å flytte godstrafikk fra vei til sjø - rederier sliter med å følge opp [Ekstra] Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Et av problemene her er at det stilles langt strengere krav til personnel og matriell som får seile langs kysten, enn til lastebiler og lastebilsjåfører som får kjøre på norske veier. Slik det foregår på norske vinterveier kan sammenlignes med å ta en elvebåt fra Nilen med sitt mannskap sertifisert i Egypt, og sette de inn i trafikk langs norskekysten uten los. Endret 22. desember 2018 av J-Å Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Et av problemene her er at det stilles langt strengere krav til personnel og matriell som får seile langs kysten, enn til lastebiler og lastebilsjåfører som får kjøre på norske veier. Slik det foregår på norske vinterveier kan sammenlignes med å ta en elvebåt fra Nilen med sitt mannskap sertifisert i Egypt, og sette de inn i trafikk langs norskekysten uten los. Den gang jeg jobbet til skjøs følte jeg brukte halve fritiden på div kurs, stiller store krav til våre sjømenn det er helt sikkert. Men om en stor nok aktør kommer inn så blir det nok lønnsomt, pga hvordan havet skalerer veldig når du blir stor. Ro-pax båt som superspeed kan ha en 110 lastebiler på cargo dekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå