Gå til innhold

Deler ut millioner for å flytte godstrafikk fra vei til sjø - rederier sliter med å følge opp [Ekstra]


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Et av problemene her er at det stilles langt strengere krav til personnel og matriell som får seile langs kysten, enn til lastebiler og lastebilsjåfører som får kjøre på norske veier. Slik det foregår på norske vinterveier kan sammenlignes med å ta en elvebåt fra Nilen med sitt mannskap sertifisert i Egypt, og sette de inn i trafikk langs norskekysten uten los.

Endret av J-Å
Lenke til kommentar

Et av problemene her er at det stilles langt strengere krav til personnel og matriell som får seile langs kysten, enn til lastebiler og lastebilsjåfører som får kjøre på norske veier. Slik det foregår på norske vinterveier kan sammenlignes med å ta en elvebåt fra Nilen med sitt mannskap sertifisert i Egypt, og sette de inn i trafikk langs norskekysten uten los.

Den gang jeg jobbet til skjøs følte jeg brukte halve fritiden på div kurs, stiller store krav til våre sjømenn det er helt sikkert.

 

Men om en stor nok aktør kommer inn så blir det nok lønnsomt, pga hvordan havet skalerer veldig når du blir stor.

Ro-pax båt som superspeed kan ha en 110 lastebiler på cargo dekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...