Gå til innhold

Diskusjon om/rundt iOS 12

Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"iOS 12 replicates 3D Touch-based cursor positioning and text selection on older devices, such as iPhone 5s, iPhone 5 or the sixth-generation iPod touch (I know Apple should have implemented these features a long time ago, better late than never).
Using it is really simple.
If your iOS 12 device lacks 3D Touch, simply tap and hold the Space bar key to activate trackpad mode (you must hold down the Space bar key—no other key does the trick)."

Jeg irriterte vettet av meg hvorfor ikke min 3D touch fungerte på tastaturet, etter oppgradering til iOS 12. Måtte visst "aktivere" det ved å holde og trykke ned mellomromstasten. 

Lenke til kommentar

Min 3D touch virker fra overalt på tastaturet som før. Dette er vel ment for telefoner som ikke har 3D touch innebygget?

Er det noen som har funnet ut hvordan man fjerner den linja over tastaturet i f.eks melding appen?

Endret av minim
Lenke til kommentar

Min 3D touch virker fra overalt på tastaturet som før. Dette er vel ment for telefoner som ikke har 3D touch innebygget?

Ja, det er slik på min telefon også (iPhone 8 Plus)

Poenget mitt med innlegget var at jeg måtte aktivere 3D Touch ved å holde og trykke ned mellomromtasten. Før jeg gjorde det så fungerte ikke 3D Touch i det hele tatt på tastaturet mitt, slik det gjorde før. Det var det eneste jeg brukte 3D Touch til, så det var et stort savn. 

Lenke til kommentar

Ja, det er slik på min telefon også (iPhone 8 Plus)

Poenget mitt med innlegget var at jeg måtte aktivere 3D Touch ved å holde og trykke ned mellomromtasten. Før jeg gjorde det så fungerte ikke 3D Touch i det hele tatt på tastaturet mitt, slik det gjorde før. Det var det eneste jeg brukte 3D Touch til, så det var et stort savn. 

åå. Da har jeg sikkert aktivert det uten å tenke over det :D Det er vel nesten det eneste jeg bruker 3d touchen til også, men når man bruker en telefon uten så ser en hvor stort savnet blir på akkurat det punktet. Utrolig hvor fort en blir vandt til å tar for gitt ting som 3d touch, face id og bra brukeropplevelse. 

Lenke til kommentar

åå. Da har jeg sikkert aktivert det uten å tenke over det :D Det er vel nesten det eneste jeg bruker 3d touchen til også, men når man bruker en telefon uten så ser en hvor stort savnet blir på akkurat det punktet. Utrolig hvor fort en blir vandt til å tar for gitt ting som 3d touch, face id og bra brukeropplevelse.

Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har aktivert med mellomromstasten og det virket hos meg også helt fra starten av.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...