Zlash Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det første spillet jeg kan huske hadde jeg på en MEGET gammel pc. (De typene som hadde disketter på størrelse med et A4 papir) Spillet dreide seg om å styre et romskip imellom masse ruter. Var vel ikke noen for for mening. Det var bare så moro å se "romskipet" gå rundt på skjermen. Etterhvert fant jeg ut at dette spillet var en form for regneark (lignende Excel) og at romskipet var musepekeren i programmet Lenke til kommentar
Parson Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det var et skytespill på en TV-spillmaskin som kjørte i sort-hvitt. Jeg husker ikke hva den het, men den var kjøpt på Domus. Jeg husker i hvert fall spill som Boulder Dash og Oslo Børs på Commodore 64. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Pac-Man på en eller annen slags "PC" i slutten av 80-årene. Dæven som tiden flyr Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det var vel NES trur eg, antageleg vis Super Mario Bros/Duck Hunt. Iallefall var vel det fyrste konsoll spelet eg spelte. Lenke til kommentar
OddChr Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 første jeg spillte tror jeg må være bubblebobble på c64. iallefall av de jeg kommer på nå Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 "Decathlon" og "Snake" på min Olivetti 8.88mhz PC med CGA skjerm Mvh. S. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Er ikke sikker på om det var det aller første men jeg var vel mellom 4-6 år. Spilte Last ninja, paper boy og et isdans spill, som broren min absolutt skulle ha mamma til å spille. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Husker ikke det aller første... men på pc var det iallefall Monkey Island I <- drittkult spill Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Send 1 eller Land Escape. Tror det var Send 1. Mitt tredje spill var Man Hunt. Alle var til Sharp MZ-80A. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Må også nevne Tyrian, Paratrooper, Alley Cat. Mange minner her ja Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det første spillet jeg hadde tror jeg hette keen. Det var et "3D" spill en del dårligere enn Wolf3d. det hakka på min 286 12mhz med 640kb ram. ellers så ble civ1, wolf3d, streetrod og stunts++ spillt heftig i mange år!! Det var tider det! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 var det første 3d spillet wolf3d? Trodde heller det var black crypt, første spillet til raven shield. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Nei, vet ikke jeg. Var ikke meniga å antyde det iallefall. Det keen spillet kom før wolf3d iallefall. men det var sikkert noen som kom før det og! Lenke til kommentar
stranden Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Å ja.. husker Wolfenstein 3d godt ja. Og Comandore med grønt og svart ping pong spill Lenke til kommentar
Slegga Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Mitt første spill må vel være Transport Tycoon, Colonization eller SimCity. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det første spillet jeg kan huske hadde jeg på en MEGET gammel pc. (De typene som hadde disketter på størrelse med et A4 papir) Spillet dreide seg om å styre et romskip imellom masse ruter. Var vel ikke noen for for mening. Det var bare så moro å se "romskipet" gå rundt på skjermen. Etterhvert fant jeg ut at dette spillet var en form for regneark (lignende Excel) og at romskipet var musepekeren i programmet N1 =P Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Et Mummitroll spill i 95 eller 96. Lenke til kommentar
Supposedly Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Test Drive. Det originale. Fulgte med Amigaen jeg fikk til jul i '87. Det tok to måneder før jeg hadde råd til å kjøpe enda et spill. Kan si det sånn at jeg kunne Test Drive VELDIG godt. Faktisk prøvde jeg det igjen for et par år siden og kunne det fremdeles utenat. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 de første spillene jeg husker jeg spilte var alleycat og captein comic alleycat er jo bare genialt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå