Gå til innhold

Hva var ditt første spill?

Anbefalte innlegg

Spill er jo noe som har gått gjennom et par generasjoner nå.... Noen startet spillinga tidlig på 80-tallet, mens andre vokste opp med 3D grafikk og lyd fra høytalere..... ;)

Selv var jeg først ute på GameBoy (Super Mario selvfølgelig :thumbup: ), da jeg kanskje var 7....(?).....(Gameboyen lever fortsatt(!))

Men det første virkelige sppillet (som ikke var en samle-cd med DOS-spill) var vel Fifa 97 på PC..... Har det fortsatt i Cd-hylla mi, men det har vel ikke like høy status nå som for jul, 6-7 år siden....

Husker du ditt første spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt første ordentlige spill var enten Ice Climber, eller Kung Fu (de ble kjøpt samtidig med min først NES)..

Men før der, så hadde jeg en eller annen konsoll, som jeg overhodet ikke husker hva het, eller hva var.. Men, det var det typiske "ping pong" -spillet, med svart/hvit-grafikk.. To pinner og én firkant som man slo frem og tilbake.. Det var en stund siden.. Jeg var mellom 5 og 7 år, tror jeg .. Jeg er nå 25..

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde noen gamle spill på tonnevis av disketter. Men kan ikke huske hva de hette. Hadde hvertfall Pinball Fantasy og Keen 4 pluss et veldig gammelt Fifa. Men husker det første spillet jeg kjøpte på CD var Worms United. Elsket det :)

Ellers hadde jeg en del spill til den eldste Sega-konsollen (8-bit?).

Lenke til kommentar

Husker et av de første spillene mine på pc var Civilization 1. Det var helt rått... spillte det til den store gullmedaljen! Husker jeg måtte slette calculator på 386'n for å få plass til spillet... hehe :thumbs:

Før dette var det nintendo 8 bits med supermario og tennis.

Lenke til kommentar
Husker et av de første spillene mine på pc var Civilization 1. Det var helt rått... spillte det til den store gullmedaljen! Husker jeg måtte slette calculator på 386'n for å få plass til spillet... hehe  :thumbs:

Det var noen andre spill før, men det er Civilization jeg husker best. Ikke lite tid som gikk med... Spilte flere dager i strekk. :laugh:

Det gikk bra unna på en 486 SX 25 MHz m. 4 MB RAM! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...