Gå til innhold

xp2800@3200

andesam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har klokka min xp2800+ prosessor til en 3200+ (11*200).

Men er det trygt, eller er det i det hele tatt mulig, å sette opp mp noen hakk?

Eller vil multiplier låsen sperre for det?

I skrivende øyeblikk ligger cpu en på 34 grader og 3000rpm på vifta :D

Har selv xp2800 barton, men der er multiplier låst på 12.5. Men jeg har bare klokket på fsb. Kjører den på 190MHz, dvs. CPU hastighet på 2375MHz. Har ingen problemer med dette, ligger på nesten 50 grader load temp med en glacialtech silent breeze 462 II. Er din multiplier låst siden du kjører på 11?

Lenke til kommentar
Nei, men så fort jeg stiller den over 12,5 så oppfatter dataen prosessoren som er xp 1200mhz ett eller annnet...

Det er sikkert pga av at fsb blir satt på default, altså 100MHz (12.5*100 = 1250 MHz). Du må inn i bios og sette opp fsb til det du ønsker...

[edit: skrivefeil: Mente fsb blir satt til default, ikke multiplier.]

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
LOL, det er fordi hovedkortet ditt ikke klarer å låse opp prosessoren det.

Nei NF7-S 4 Life!! :D

Så litt nermere på problemet.... kan ikke skru opp mp mer enn 12,5, men jeg med fsb på 200 og mp på 11,5 så fikk jeg en xp2300 prosessor...men det var bare at prosessoren kjørte på 2,3 ghz. Teoretisk kan jeg jo da klokke prosessoren til 2,5 ghz... det burde jo holde en stund..

Lenke til kommentar
LOL, det er fordi hovedkortet ditt ikke klarer å låse opp prosessoren det.

Nei NF7-S 4 Life!! :D

Så litt nermere på problemet.... kan ikke skru opp mp mer enn 12,5, men jeg med fsb på 200 og mp på 11,5 så fikk jeg en xp2300 prosessor...men det var bare at prosessoren kjørte på 2,3 ghz. Teoretisk kan jeg jo da klokke prosessoren til 2,5 ghz... det burde jo holde en stund..

Hold deg til 200 x 11 du. Hva skal du med mer? Forsøk heller å redusere hastigheten på kjøleren din slik at du får mindre støy. 45 til 50 grader tåler prosessoren godt. Da er det mer morro å sitte ved dataapparatet ditt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...