Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fortelle venn at jeg liker han?

Anbefalte innlegg

Hei jeg liker en gutt å jeg er usikker om eg bør fortelle han det. Vi har vært venner en stund nå vet ikke om eg bør si det eller ikke for vill ikke miste han som bestevenn.
Og om dere har noen ideer hvordan evt :)

Hjelp

Endret av Uderzo
flettet to innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke både være venn og kjæreste. Altså... Det er mulig, men sjelden. Forhold ryker sjeldent av at folk blir enige om å gå ifra hverandre. Forhold ryker vanligvis av at en person endrer seg og vil noe annet. Med andre ord er det nesten alltid en part som føler seg sveket og blir lei seg, sint, bitter, ydmyket - ofte forbigående, andre ganger ikke.

Poenget er at dersom du velger å bli kjærester så avsluttes også vennskapet når forholdet tar slutt. Med mindre det er barn involvert slik at man tvinges til å samarbeide så er det heller sjeldent ekser blir annet enn bekjente i ettertid.

Fwb blir mange etter endt forhold, men da somregel bare inntil en av partnene finner noen nye.

Lenke til kommentar

Hei jeg liker en gutt å jeg er usikker om eg bør fortelle han det. Vi har vært venner en stund nå vet ikke om eg bør si det eller ikke for vill ikke miste han som bestevenn.

Og om dere har noen ideer hvordan evt :)

Hvis du er interessert i ham og han ikke er interessert i deg på samme måte, er det best for deg om du mister ham som bestevenn. Sorry, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Gå en tur og si det til han. Kleint kommer det til å være uansett. Du kan prøve å fisket ut noe, men erfaringsmessig er det alltid best å bare komme ut med det også ta det potensielle nedfallet etterpå. Dette er nokk noe du må gjenom flere ganger i livet så er bare å lære seg å ta stegget først som sist, og tror meg, i det lengre løp vill du takk deg selv fordi du faktisk turt å bare spørre.

Når det kommer til saken er at hvis den andre personen ikke er intresert, så vel, da har du en bestevenn mindre, men også kunnskapen om at det aldri kunne blitt dere. Og det er det som teller her, hvis ikke så kan du lett male deg inn i et psykologisk hjørne.

Kan forsåvidt spørre, er du en gutt? I så tilfelle, vet du om han spiller på samme banehalvdel som deg, for hvis han ikke gjør det så kan du egentlig bare legge opp den tanken.

Jeg hadde en kamerat som var intresert i meg og kom ut i fylla over tlf, det gikk ikke spesielt bra under tlf, men i det lengre løp så var bedre for han. Holdt noe kontakt etterpå, men grunnlaget var ødelagdt så falt noe fra hverandre. Hadde vi pratet om det under noe bedre forhold så kunne en nokk lettere ha holdt kontakten, men ville jo aldri vært det samme. Grunnen til det var jo også delevis at jeg vist og ville da ikke såre han (gjør mot andre som du vill at andre skal gjøre mot deg).

Har hatt venniner som var intresert i meg, men som aldri sa noe før år etter, da alt ville vært for sent uansett, så lærdomen er å bare hoppe ut i det.

Personlig så har jeg, siden jeg var ung, aldri hatt problemer med å fortelle de jeg var intressert i at jeg var intresert, hvis jeg trodde der var en sjangs. Da får en svar og kan bevege seg videre etterpå, om en noe såret og vonbråten. (jeg var dog nervøs og alt det, men mente det var bedre å vite en å ikke vite)

Siste tips, prat om det et sted der dere kan lett "evakuere" eller forandre bakgrunn. Hvis dere begge er låst til et sted i en periode etterpå og det ikke går bra kan det bli skikkelig skikkelig kleint.

Lenke til kommentar

En ting til, som en viktig sak, hvis han bryr seg om deg, men ikke er intresert i deg, så vill han holde seg unna deg etter at du har pratet med han. Hvis han ikke bryr seg om deg så vil han fortsatt være "god venn" med deg men ikke mer intresert. Det er en veldig viktig disteksjon.

En som bryr seg om deg vill ha avstand til deg for å skåne deg mot han. Så kan en (han) ta opp igjen kontakten når han ser at du har beveget deg videre. Det er oppførselen til noen som faktisk bryr seg om ditt ve og vel.

Hvis han ikke er intresert i deg, men fortsatt vil henge med deg etter at du har pratet om det så gjør han det av egene egoistiske årsaker (evt så skjønner han ikke at det kan være vanskelig for deg).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen men eg vil heller beholde vennsakpet eg skal klare å ha mine følelser for meg selv å være en venn . Å vis han har følelser for meg så kjenner eg han så godt at han vil fortelle meg det :)(: å vise det .

Endret av Zoesoul
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen men eg vil heller beholde vennsakpet eg skal klare å ha mine følelser for meg selv å være en venn . Å vis han har følelser for meg så kjenner eg han så godt at han vil fortelle meg det :)(: å vise det .

Du vil beholde vennskapet = du vil fortsette å torturere deg selv følelsesmessig.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Vil du miste han som en bestevenn nå.

Eller miste han når han får seg en annen kjæreste

med STOR sannsynlighet liker han deg også dersom dere er bestevenner.

Dere vil mest sannsynlig vokse fra hverandre med tiden. Han får sin "familie" og du leter febrilsk etter din egen.

En kompis av meg har levd hele livet sitt forelsket i sin "beste" venn.. Hun visste godt at han likte henne men har holdt han som en venn i over 15 år.

Hun giftet seg nylig (2mnd siden) 28år gammel og han gråter seg selv til søvn hver dag. Vi bor sammen og jeg hører han på rommet sitt..

triste saker, men han har endelig forstått at han må komme seg videre.. Dette blir selvsagt uten henne som bestevenn og han må lære seg å kjenne på egne følelser igjen

Trust me... Si ifra nå

Anonymous poster hash: 85bbd...977
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...