Gå til innhold

Er opera nettleser så dårlig som jeg har erfart?

MrVilla

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg har alltid brukt IE og synes at den har fungert fint. Uansett så har jeg i det siste hørt så mye positivt om opera og alle de glimrende funksjonen som den har at jeg bestemte meg for å teste den en stund.

Etter ca en ukes tid i bruk både på jobb og i heimen så sitter jeg igjen med et temmelig merkelig inntrykk.

Førsteinntrykket av Opera var bra. Synes det så bra ut og at det hadde mange glimrende funksjoner som jeg har savnet (popup-stopper, passord-organisering, lettere innfylling av personlig info, intern e-mail klient, skins, innebygget nedlastningsprogram +++). Egentlig så var jeg overbegeistret den første tiden jeg brukte den og etter å ha justert litt i toolbar'en og fjernet linker og annet som jeg ikke trengte så så det temmelig lyserødt ut.

Det jeg ikke er så veldig begeistret for er at det er noen ganske store minus med dette programmet. Nå skal jeg egentlig være litt forsiktig med å kalle det minus da det er en mulighet for at det er en innstiling hos meg som har slått seg vrang, men jeg finner ihvertfall ikke ut av det. Jeg klare f.eks ikke å komme meg på intranettet på jobben. Dette medfører så og si at den er ubrukelig å ha her. Å veksle mellom opera og ie hver gang jeg skal på intranettet er bare å glemme. Hvordan kan dette ha seg!? Enten så er det veldig dårlig eller så er det en feil en plass. Dersom noen har noen tips så hyl ut!

En annen ting er at jeg har opplevd flere vanskeligheter md forskjellige scripts på forskjellige sider. Dette er helt vanlige scripts som jeg aldri har hatt noen problemmer med noen andre plasser (eksempel visveg. Se om du klarer å taste innd et nødvendige for å lage en reiserute der? Jeg klarer det ikke i opera).

Etter min mening så har en nettleser en hovedoppgave......å vise en nettside! That's it! Alt annet som kommer i tillegg er en ren bonus. Opera har veldig mye bra, men dersom den ikke kan vise nettsider skikkelig så har den vel egentlig tapt!? Jeg for min del kommer ikke til å bruke den så lenge den sliter med disse problemmene. Synes det er veldig synd da jeg kommer allerede til å savne alle di glimrende funksjonene...:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klare f.eks ikke å komme meg på intranettet på jobben. Dette medfører så og si at den er ubrukelig å ha her.

Det er antagelig pga. proxy-instillinger... Du må stille inn Opera slik som IE er satt opp. Jeg tipper du må legge inn intranettet som en side som du ikke skal benytte proxy'en til. Sjekk innstillingene i IE og se opp mot Opera.

Enkelte sider benytter seg av Microsoft sine propriotære tags... dette er veldig synd for da utelukker de brukere av andre browsere/plattformer. VisVeg er en av disse.

Jeg bruker Opera 99% av tiden både på jobb og privat. Det er heldigvis flere og flere webmasters som oppdager at sidene deres ikke fungerer/ser feil/stygge ut hos andre enn IE brukere og gjør noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...