Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalt bilkamera?

Anbefalte innlegg

Har lenge ønsket et dashcam/bilkamera som kan fange opp om noe galt skjer eller eventuelt om det skulle skje en ulykke. Tenker og ha det i backup hvis det skulle skje noe.

Ønsker helst og ha 4 kamera'er som dekker alle sidene eller bare 2 som dekker foran/bak.

Hva er anbefalt?

Saumfartet forumet litt, men fant ikke noe kamera som hadde noe spesielt kvalitet. Tenker prisen kan være 4-5 tusen og litt pluss på om det virkelig er verdt og investere noe mer i det.

Usikker på hva slags kvalitet er anbefalt på et dashcam/bilkamera, men håper på litt ihvertfall ._.

Ps: Ønsker gjerne at kamera ikke må tømmes ukentlig, men månedlig hvis mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det må bli noe slikt da; https://prisguiden.no/produkt/blackvue-dr900s-2ch-328986

Eventuelt må du prøve å bruke 256GB eller 400GB microSD selv om det ikke er offisielt støttet.

Not bad not bad.

Hva ville vært anbefalt? 1080/60fps eller 4k/30fps?

edit: Evt hva koster store minnekort for disse og hvor lenge varer de før jeg må inn og wipe/slette/se?

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Ville brukt 4k 30FPS om jeg hadde investert i det kameraet.

Kameraet skriver til det er fult før det begynner med overwrite.

Event Files Overwrite Protection:

Dashcams record in a loop, overwriting older files when the memory is full. BlackVue DR900S-2CH can prevent Event files (triggered manually or by impacts) overwriting. Up to fifty (50) files can be protected this way. You can choose to allow new Event files to overwrite past Event files, thus keeping the latest fifty.

Highest (Extreme): 25 + 10 Mbps

Highest: 12 + 10 Mbps

High: 10 + 8 Mbps

Normal: 8 + 6 Mbps

La oss si 5 megabyte i sekundet på extreme, det blir da ca 22 timer med footage før den sletter noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville brukt 4k 30FPS om jeg hadde investert i det kameraet.

Kameraet skriver til det er fult før det begynner med overwrite.

La oss si 5 megabyte i sekundet på extreme, det blir da ca 22 timer med footage før den sletter noe.

Men hva vil anbefalte minnekortet være? Du sier 22 timer før det skriver over. Det høres veldig lite ut bare.

Lenke til kommentar

Anbefalt vil vel være 128GB, da det er hva kameraet offisielt støtter, 22 timer forutsetter opptak i høyeste bitrate (og 400GB minnekort), og da 22 timer aktivt opptak. Så det spørs jo i hovedsak hvor mye du kjører hver dag da.

Men opfatter jeg deg korrekt så ønsker du å ta vare på alt av opptak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...