AnonymDiskusjon Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Hei. Har blitt truet med at noen snart vil komme og ta meg. Har video opptak av dette på mobil. Har tidligere blitt møtt av en person fra samme vennegjeng som oppførte seg truende mot meg, og har snakket med politiet om dette. Nå vil jeg gjerne vise politiet dette, men har fra før blitt avist av politiet når jeg ville vise dem videobevis. Så hva kan jeg gjøre for at dem får se dette og ikke avise meg igjen? Anonymous poster hash: 199e4...0ee Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Du melder det fortsatt til politiet. Det går an å påklage en henleggelse du mener er feilaktig. Det er kanskje aktuelt å forsøke å få gjennomført besøksforbud mot den/de som truer deg (altså forbud mot å kontakte og oppsøke deg)? Det er sikkert andre på forumet som vet hvordan man går fram, og hva som skal til. En tredje mulighet er konfliktrådet, hvor det megles mellom deg og de som truer. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Politiet må verifisere videoen og det er nok derfor de ikke tok den imot. Dessverre er det ikke nok å bli truet heller. Det må foreligge en faktisk fare for at du blir oppsøkt og banket opp ellers kan jo alle sammen levere inn all slags greier som bevis og kaste bort masse ressurser. Faktisk hørt at det er lurest å fortelle politiet at du har drept en innbruddstyv når du skal melde fra om innbrudd for da kommer de garantert mye kjappere. Ett besøks og kontaktforbud vil heller ikke beskytte deg i øyeblikket, vær forsiktig og pass på deg selv, ikke gjør noe dumt eller lek tøff i trynet tilbake. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Får jeg lov å spørre hvor gamle dere er? Har han bare truet, eller sitter du hjemme med angst og er faktisk redd? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Hvorfor ble du avvist? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Putt videoen på en plate eller minnepinne, for det er liten hensikt at den som mottar anmeldelsen ser på den Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Politiet må verifisere videoen og det er nok derfor de ikke tok den imot. Hva legger du i å verifisere videoen? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 De må da bruke ressurser på å finne ut om dette er en ekte trussel, noe jeg mistenker de ikke er interessert i. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Moderatormelding Minner om at Juss ikke er plassen for konspirasjonsteorier. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Anbefaler henvende deg til advokat om politi ikke later til å ta deg seriøst. Skjønt det har åpenbart en pris. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 I norge så er det sånn at folk blir drept før en får hjelp. Jeg ville oppsøkt advokat. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) Politiet må verifisere videoen og det er nok derfor de ikke tok den imot. Dessverre er det ikke nok å bli truet heller. Det må foreligge en faktisk fare for at du blir oppsøkt og banket opp ellers kan jo alle sammen levere inn all slags greier som bevis og kaste bort masse ressurser. Faktisk hørt at det er lurest å fortelle politiet at du har drept en innbruddstyv når du skal melde fra om innbrudd for da kommer de garantert mye kjappere. Ett besøks og kontaktforbud vil heller ikke beskytte deg i øyeblikket, vær forsiktig og pass på deg selv, ikke gjør noe dumt eller lek tøff i trynet tilbake. Politiet har i utgangspunktet plikt til å ta imot anmeldelser. Ja, man kan anmelde noe tull og kaste bort politiets tid. Men det betyr ikke at de som faktisk har noe reelt skal nektes å anmelde. Og ting som kan virke som tull i utgangspunktet kan vise seg å være mer alvorlig (og motsatt, selvsagt). For at politiet skal sette i gang etterforskning kreves det bare at det er rimelig grunn, og det er det jo når noen kommer med video der de blir truet. Endret 21. september 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Vet ikke hva kriteriene er, men inntektsgrensen for fri rettshjelp er under 260 000 brutto og du må ha under 100 000 i verdier. Jeg vil vel tro at trusler om vold ligger ganske høyt på lista. Det er noe som heter advokatvakt. Søk det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå