EgTykjerDetErFlott Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Jøss. Hvis klagesaken faller i fisk får en slik en testes. Mener at prisen bør være langt lavere, typ NOK 1000,- som plaster på såret til kundene for at Samsung har drevet med villedende markedsføring. Da er det faktisk mulig at noen går med på å kjøpe en slik boks fremfor å kjøpe ny TV (Ny 65" av bedre kvalitet (enn ue65hu8505q som jeg og mange av klagerene har) koster tross alt ikke nødvendigvis mer enn 8000,- i dag). Ganske middels 65" TV du får for 8000kr da. Da får du 8bit panel og støtte for "sånn halveis" HDR (mangler hardware for å vise det slik det skal). Må opp på Q7 eller Q8 serien for å få noe seriøst fra Samaung der idag. Men for all del. MYE TV for prisen for 8000kr altså!!? En kompis gikk for den MU6175 i 65". Selv valgte jeg heller Sony sin XE9005 i 65" siden den har Full-array baklys med ganske god lokal dimming og ikke edge med dårlig lokal dimming slik de fleste har. 6 serie Samsung har baklys men ikke dimming. Men fortsatt bra kontrast? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 http://www.lydogbilde.no/test/tv/6-rimelige-tv-er-med-4k-opplosning/samsung-ue55hu6905 "En av markedets billigste 4K-TV-er kommer fra en kjent fabrikant: Samsungs 55HU6905 er en fin inngangsbillett til 4K-moroa, men ikke nødvendigvis den beste…" "Dårlig oppskalering av lavoppløste kilder, en del synlig bildekomprimering, og dunkelt svartnivå gjør at bildekvaliteten havner midt på treet." Kan kanskje være like greit å spare pengene og oppgradere til et skikkelig panel om en liten stund. Og på generelt grunnlag kan det ofte være bedre å satse på eksterne bokser enn å bruke et utdatert smart-tv-system Oppskaleringskvaliteten blir vel endret av EVO boksen? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Tja, Shell sier at bilen yter bedre med dems V-Power Nitro+ bensin, men har man en daff Accent med 1,3liter motor så har man nå det da... Har man en lavsegment billig-TV fra 2014 med dårlig sortnivå og andre iboende svakheter så er det å kaste perler for svin å kjøpe slike ting Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Ja, bare tull. HU6905 var jo en lavbudsjett-TV. Denne boksen vil koste 3000. Man får en 55-tommer med langt bedre bildekvalitet til 5k på tilbud. Selg heller den gamle TV-en. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg fatter ikke at man velger å bruke løsningen i tv, når man kan få en mye bedre løsning med f.eks Apple TV, eller Nvidia Shield TV. Gi meg heller en tv UTEN noe smarte greier, med fokus på bilde! Fatter ikke hvorfor noen vil ha Apple TV eller Shield når man får tilsvarende løsninger rett i TVen 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Tja, Shell sier at bilen yter bedre med dems V-Power Nitro+ bensin, men har man en daff Accent med 1,3liter motor så har man nå det da... Har man en lavsegment billig-TV fra 2014 med dårlig sortnivå og andre iboende svakheter så er det å kaste perler for svin å kjøpe slike ting Behøver da aldeles ikke å ha dårlig sortnivå bare for TVen er fra 2014? Hadde en gammel 40" LCD engang med bedre sortnivå enn mange av dagens TVer. Spørs om det er VA eller IPS panel og dårlig kantbelysning. IPS generelt har elendig sortnivå mens VA har 4-6x sortnivået vs ett IPS panel. Og Full-array baklys er bedre enn kantbelysning med eller uten dimmesoner. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg fatter ikke at man velger å bruke løsningen i tv, når man kan få en mye bedre løsning med f.eks Apple TV, eller Nvidia Shield TV. Gi meg heller en tv UTEN noe smarte greier, med fokus på bilde! Fatter ikke hvorfor noen vil ha Apple TV eller Shield når man får tilsvarende løsninger rett i TVen Bytter du TV etter 1-2 år spiller det nok ingen stor rolle, men utviklingen på denne fronten går langt raskere enn det som er normal levealder på skjermene. Har du en 5 år gammel TV (ikke uvanlig), er den innebygde smart funksjonaliteten fullstendig utdatert. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg fatter ikke at man velger å bruke løsningen i tv, når man kan få en mye bedre løsning med f.eks Apple TV, eller Nvidia Shield TV. Gi meg heller en tv UTEN noe smarte greier, med fokus på bilde! Fatter ikke hvorfor noen vil ha Apple TV eller Shield når man får tilsvarende løsninger rett i TVen Bytter du TV etter 1-2 år spiller det nok ingen stor rolle, men utviklingen på denne fronten går langt raskere enn det som er normal levealder på skjermene. Har du en 5 år gammel TV (ikke uvanlig), er den innebygde smart funksjonaliteten fullstendig utdatert. Feil... Lenke til kommentar
Silverfox2 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Vil denne boksen kun "oppdatere" Smart Tv funksjonene. Hva med bilde og eventuelt andre funksjoner. Noen som vet ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Feil... Flott at du begrunner påstanden din så godt Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Flott at du begrunner påstanden din så godt Tosk.. Vært borti x antall 5-6år gamle Smart TVer som har fimt fungerende apper som Spotify, Netflix, YouTube osv. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Tosk.. Vært borti x antall 5-6år gamle Smart TVer som har fimt fungerende apper som Spotify, Netflix, YouTube osv. Min smart TV (snart 7 år) har ikke lenger støtte for Netflix og HBO (som den hadde tidligere). Fikk mail fra HBO Nordic om at de ikke ville støtte TV'en min lenger, mens Netflix bare sluttet å virke en dag. Siste oppdatering til TV'en min var for ca 5 år siden. Rent sikkerhetsmessig er dette også et problem, iom. at TV-en er koblet direkte til nett. Dersom du virkelig mener at den innebygde smart-støtten i TV-ene ikke er utdatert etter noen år så skal du få lov til det, men jeg er absolutt ikke enig. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Min smart TV (snart 7 år) har ikke lenger støtte for Netflix og HBO (som den hadde tidligere). Fikk mail fra HBO Nordic om at de ikke ville støtte TV'en min lenger, mens Netflix bare sluttet å virke en dag. Siste oppdatering til TV'en min var for ca 5 år siden. Rent sikkerhetsmessig er dette også et problem, iom. at TV-en er koblet direkte til nett. Dersom du virkelig mener at den innebygde smart-støtten i TV-ene ikke er utdatert etter noen år så skal du få lov til det, men jeg er absolutt ikke enig. Kjip TV du har da.. Opplever eldre TVer med støtte for mange av de mest brukte appene enda så. Eldste er faktisk en 1gen smart TV. Har Android TV nå og det vil ikke bli ett problem før om endel år når jeg skal ha ny TV igjenn uansett. Kjekt med bakoverkompatible apper Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Kjip TV du har da.. Opplever eldre TVer med støtte for mange av de mest brukte appene enda så. Eldste er faktisk en 1gen smart TV. Har Android TV nå og det vil ikke bli ett problem før om endel år når jeg skal ha ny TV igjenn uansett. Kjekt med bakoverkompatible apper At det eksisterer eldre TV-er med støtte for mange av de mest brukte appene betyr jo ikke at de ikke er utdaterte. For det er de. De er trege. Mangler ny funksjonalitet. F.eks har en rekke Samsung TV-er mistet mange apper som de opprinnelig hadde støtte for. Forstår virkelig ikke argumentasjonen din hva gjelder 5-6 år gamle TV-er. Det kan tenkes at en Sony Android TV (ATV 2) kan holde godt i 5-6 år, men å mene at eldre TV-er som ble kjøpt i f.eks 2011-2012 er gode i dag er pølsevev. Selv ikke NYE LG/Samsung TV-er har TV 2 Sumo-apper som viser bildet i optimal kvalitet. Derfor ser f.eks Premier League ganske ubrukelig ut. 25 FPS er maks. Å krangle på at en 5-6 år gammel TV er oppdatert og bra sammenlignet med en Apple TV 4K eller Nvidia Shield blir tullete. Hva gjelder fremtiden ligger nok Android TV-er best an. Problemet med dem som leveres i dag er at de bruker Mediatek sine forferdelige SOCs, som er så trege at man kan få fnatt. Heldigvis har de kommet med en ny SOC, som er langt raskere. Sony A9F kommer blant annet med den. Uansett trenger det ikke være dyrt å oppgradere! Kjøper man en Mi Box med 4K HDR og Android TV må man ut med ca 400-600 kroner litt avhengig av hvor man skaffer den. Da får man i tillegg Google Cast (Chromecast) med på kjøpet. Den er også langt, langt raskere enn dagens Android TV-er. Og ja, den er så liten at man kan teipe den bakpå TV-en. Den har en slank liten fjernkontroll med Google Assistant på norsk, men man kan selvsagt kun holde seg til CEC. 1 Lenke til kommentar
elund Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Vil denne boksen kun "oppdatere" Smart Tv funksjonene. Hva med bilde og eventuelt andre funksjoner. Noen som vet ? Den skal vel gi oppdaterte hdmi-innganger. Lenke til kommentar
elund Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Har det gått et par uker nå? Lenke til kommentar
elund Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Noen som har bestilt? https://www.samsung.com/no/tv-accessories/evolution-kit-sek-4500/ Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Står ikke noe om modellene den passer til der? Alle som har porten? Lurer også på om denne er garantert oppdateringer i et par år fremover. Uansett skal de ha kred for at den blir lansert. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Står ikke noe om modellene den passer til der? Alle som har porten? Lurer også på om denne er garantert oppdateringer i et par år fremover. Uansett skal de ha kred for at den blir lansert. De gjør jo dette utelukkende p.g.a de er i flere saker worldwide der de står overfor store erstatningskrav. De har i flere år solgt TV-er og skrytt på seg at disse skulle kunne oppgraderes i mange, mange år. Ingen andre produsenter lovet dette av en grunn. Skulle bare mangle at Samsung nå lanserer dette flere år på ettertid. De har nektet kunder både dette og reklamasjon. En pinlig sak. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Jau, det er forsåvidt en grunn til å være litt skeptisk. Hvis man først kjøper denne for et par tusenlapper, så vil man også at de skal oppdatere firmware/software i et par år fremover akkurat som en ny tv ville blitt oppdatert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå