Gå til innhold

Samsung lanserer nytt «Evolution Kit» etter kundeklager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss. Hvis klagesaken faller i fisk får en slik en testes. Mener at prisen bør være langt lavere, typ NOK 1000,- som plaster på såret til kundene for at Samsung har drevet med villedende markedsføring. Da er det faktisk mulig at noen går med på å kjøpe en slik boks fremfor å kjøpe ny TV (Ny 65" av bedre kvalitet (enn ue65hu8505q som jeg og mange av klagerene har) koster tross alt ikke nødvendigvis mer enn 8000,- i dag).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Smart-TV'er er da nødt til å dø snart? Hater idéen om at maskinvaren skal være låst til skjermen på den måten. Om jeg kjøper en TV på 60-70 tommer har jeg lyst til å legge mange penger i god bildekvalitet, og det å vite at den blir avleggs og delvis slutter å fungere om bare et par år fordi OS/Apper er gamle gjør det bare fullstendig uaktuelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Smart-TV'er er da nødt til å dø snart? Hater idéen om at maskinvaren skal være låst til skjermen på den måten. Om jeg kjøper en TV på 60-70 tommer har jeg lyst til å legge mange penger i god bildekvalitet, og det å vite at den blir avleggs og delvis slutter å fungere om bare et par år fordi OS/Apper er gamle gjør det bare fullstendig uaktuelt.

Ja, samme her, men likevel har jeg gått i fella to ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har de nyeste Samsung TV'ene, hva får jeg igjen for å installere en slik på en 2014 modell vs å bare bruke Chromecast Ultra?

Jeg er ikke sikker på hvordan grensesnittet til chromecast ultra er, men har brukt vanlig chromecast og det var jo ytterst levelig. Men da måtte jeg ha appene på mobilen i stedet for TVen hvis jeg husker riktig. Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Håper dette er gode nyheter for min 2012 UE55 F8005. Den sliter med høg-bitrate dronefilmer over nettverk. Kanskje dette gjer susen ? Blir maks utbytte om 2012 kan få litt 2018 hardware :)

Du kan selvsagt bruke 3500,- på en slik. Evt kan du kjøpe en Mi Box med Android TV, Chromecast, 4K-støtte, HDR, Play Store og mye annet for ca 500: https://www.geekbuying.com/item/Original-XIAOMI-III-Mi-Box-4K-Android-5-0-Media-Player-Amlogic-S905-64bit-Quad-Core-1G-4G-2-4G-5G-AC-WiFi-LAN-Bluetooth4-1-357032.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Du kan selvsagt bruke 3500,- på en slik. Evt kan du kjøpe en Mi Box med Android TV, Chromecast, 4K-støtte, HDR, Play Store og mye annet for ca 500: https://www.geekbuying.com/item/Original-XIAOMI-III-Mi-Box-4K-Android-5-0-Media-Player-Amlogic-S905-64bit-Quad-Core-1G-4G-2-4G-5G-AC-WiFi-LAN-Bluetooth4-1-357032.html

Du vet at fortollingsgebyr og MVA kommer i tillegg til prisen du skisserer? Plutselig ikke så rimelig likevel.

Når det er sagt så må jo folk være gale for å kjøpe ett slikt kit til ett utdatert tv for 3500,- ... Jeg hadde gått for Apple Tv istedet. Eventuelt chromecast.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Du vet at fortollingsgebyr og MVA kommer i tillegg til prisen du skisserer? Plutselig ikke så rimelig likevel.

Når det er sagt så må må folk være gale for å kjøpe ett slikt kit til ett utdatert tv for 3500,- ... Jeg hadde gått for Apple Tv istedet. Eventuelt chromecast.

Hei. Handler du fra Geekbuying kommer det ikke noe MVA eller fortollingsgebyr, og selv om man måtte betalt det hadde det vært en langt bedre deal enn å betale 750 kroner for en Chromecast Ultra. Ingen tvil :)

Endret av deleder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hei. Handler du fra Geekbuying kommer det ikke noe MVA eller fortollingsgebyr, og selv om man måtte betalt det hadde det vært en langt bedre deal enn å betale 750 kroner for en Chromecast Ultra. Ingen tvil :)

Nja. Skeptisk til å kjøpe elektronikk fra utlandet. Den norske 5 årige reklamasjonsretten har man jo da heller ikke. Nå kan det være geekbuying er til å stole på, kjenner ikke til dem. Men det kommer mye kopier og farlig elektronikk fra land utenfor EU. Som ofte også ikke er CE merket. Dette kan få store konsekvenser faktisk om det skulle skje en ulykke eller skade på mennesker eller eiendom. Så man burde være ganske sikker på hva man handler før man bestiller elektronikk fra land utenfor EU. Og da spesielt fra kina. Jeg blir helt oppgitt over alt drittet folk bestiller fra f.eks wish.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Nja. Skeptisk til å kjøpe elektronikk fra utlandet. Den norske 5 årige reklamasjonsretten har man jo da heller ikke. Nå kan det være geekbuying er til å stole på, kjenner ikke til dem. Men det kommer mye kopier og farlig elektronikk fra land utenfor EU. Som ofte også ikke er CE merket. Dette kan få store konsekvenser faktisk om det skulle skje en ulykke eller skade på mennesker eller eiendom. Så man burde være ganske sikker på hva man handler før man bestiller elektronikk utenfor EU. Og da spesielt fra kina. Jeg blir helt oppgitt over alt drittet folk bestiller fra f.eks wish.

Dette har absolutt ingenting med tilfeldige produkter å gjøre. Xiaomi er en av verdens største produsenter av forbrukerelektronikk: https://aksjelive.e24.no/article/4dA47o

Du kan også kjøpe denne boksen fra en rekke nettbutikker - også norske. Den er en av svært, svært få godkjente Android TV-produkter av Google. Nvidia Shield er et annet godkjent Android TV-produkt.

Geekbuying.com er ikke noe dritt. Å sammenligne det med tilfeldige produkter fra Wish gir liten mening. Viktig å skille mellom snørr og barter :-)

Lenke til kommentar

http://www.lydogbilde.no/test/tv/6-rimelige-tv-er-med-4k-opplosning/samsung-ue55hu6905

"En av markedets billigste 4K-TV-er kommer fra en kjent fabrikant: Samsungs 55HU6905 er en fin inngangsbillett til 4K-moroa, men ikke nødvendigvis den beste…"

"Dårlig oppskalering av lavoppløste kilder, en del synlig bildekomprimering, og dunkelt svartnivå gjør at bildekvaliteten havner midt på treet."

Kan kanskje være like greit å spare pengene og oppgradere til et skikkelig panel om en liten stund. Og på generelt grunnlag kan det ofte være bedre å satse på eksterne bokser enn å bruke et utdatert smart-tv-system

Endret av newman221
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...