Gå til innhold

Det er noe kjent med Peugeots elbil-konsept


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ofte langt mellom perlene fra franskmennene men nå var det igjen innertier. Skikkelig rått design på denne. Herlig retro gone hi-tech. Ser for meg at dette blir markedets største frunk.

 

Nei snøleo, fwd er ikke greit. Kun motor fremme om det skal skal være awd. Om ikke skal motoren bak. Dette skal jo være en kjørebil det ser man på effekten. Håpløst med den effekten kun framme. Og motor framme og mellomaksel bakover er jo meningsløst på el-bil da det spiser batteriplass.

Lenke til kommentar

Er ofte langt mellom perlene fra franskmennene men nå var det igjen innertier. Skikkelig rått design på denne. Herlig retro gone hi-tech. Ser for meg at dette blir markedets største frunk.

 

Nei snøleo, fwd er ikke greit. Kun motor fremme om det skal skal være awd. Om ikke skal motoren bak. Dette skal jo være en kjørebil det ser man på effekten. Håpløst med den effekten kun framme. Og motor framme og mellomaksel bakover er jo meningsløst på el-bil da det spiser batteriplass.

 

Sidan dette er ein konseptbil som aldri vil bli produsert så tvilar eg på den vil gjere noko utslag på marknaden. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ofte langt mellom perlene fra franskmennene men nå var det igjen innertier. Skikkelig rått design på denne. Herlig retro gone hi-tech. Ser for meg at dette blir markedets største frunk.

 

Nei snøleo, fwd er ikke greit. Kun motor fremme om det skal skal være awd. Om ikke skal motoren bak. Dette skal jo være en kjørebil det ser man på effekten. Håpløst med den effekten kun framme. Og motor framme og mellomaksel bakover er jo meningsløst på el-bil da det spiser batteriplass.

 

Sidan dette er ein konseptbil som aldri vil bli produsert så tvilar eg på den vil gjere noko utslag på marknaden. :p

 

Lekker. Noe annet enn alt det stygge fra Sør-Korea og USA.

Alle kan laga fine konseptbilar på ein PC. Det er kva som hamnar på veien som betyr noko. Peugeot har aboslutt gjort framsteg dei siste åra, men foreløpig har dei ikkje noko spenstig elbil i planane etter det eg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Ser helt rå ut, men jeg registrerer at det eneste bransjen klarer å komme opp med er konseptbil, konseptbil, konseptbil. Et leketøy for designerne som har fått lov til å jazze opp karroseri og lesse på innvendig med futuristiske dashbord, seter instrumentering. Og masse prat om selvkjøring og forskjellige former for "connectivity".

 

Dette er kult nok i seg selv, men forblir en sovepute som bransjen kan hvile på mens de sier utad at "dette jobber vi med".

 

Om de bare kunne lage alminnelige biler i stort volum. Det tør de åpenbart ikke av frykt for kannibalisering av egne modeller internt. Godt hjulpet av bransjeorganisasjonen ACEA som publiserer rapporter om at "kundene og markedet ikke er klare for elbiler".

 

Samtidig som tilliten min til bransjen fortsetter å synke som en stein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne ligna utrolig mye på ford taunus ,siste modell. Sprøtt at ford ikke har laget et nytt konsept av det utrolige designet.

 

 

Det var mye fin design på 1950/60-tallet.  Noe burde kunne beholdes, noe kan videreutvikles.

 

https://www.borgward.com/models/isabella-concept/

 

 

Eller: Fra dengang det var god plass i motorrommet :

https://www.youtube.com/watch?v=Vtous2W1T4g

 

 

 

Og her kan vi se at bilprodusenter/designere henter former og ideer fra hverandre. Det er ikke bare Kina som kopierer.

Her er det mye både fra Opel, Ford og Volvo, Citroen, Renalut... - Eller omvendt:

 

https://www.borgward.com/company/history/

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ofte langt mellom perlene fra franskmennene men nå var det igjen innertier. Skikkelig rått design på denne. Herlig retro gone hi-tech. Ser for meg at dette blir markedets største frunk.

 

Nei snøleo, fwd er ikke greit. Kun motor fremme om det skal skal være awd. Om ikke skal motoren bak. Dette skal jo være en kjørebil det ser man på effekten. Håpløst med den effekten kun framme. Og motor framme og mellomaksel bakover er jo meningsløst på el-bil da det spiser batteriplass.

 

Siden du ikke klikka på svar-knappen, så jeg ikke at du hadde svart meg som en del av innlegget.

 

Nå var ikke poenget med kommentaren min om hva som var best av forhjulsdrift eller bakhjulsdrift, eller AWD, men kun basert på det faktum mange produsenter putter motoren fremme, og her får den god plass til motoren og en god frunk.

 

Om de heller putter en motor ved hvert bakhjul, eller en som driver bakre aksel, så stjeler ikke det grovt av plassen under bilen, men kan kanskje påvirke batteripakka. Uansett, en god frunk i tillegg til lagringsplass bak blir aldri feil, i hvert fall om man dekker den med et lokk slik at støv og skitt ikke får blande med det som er lagret, slik enkelte opplever på andre modeller. Da er ikke et langt panser et problem, selv om det ikke fylles av en svær fossilmotor.

 

Kanskje kommer vi tilbake til en æra der man igjen kommer til under panseret ved å åpne fra sidene, fremfor et stort heldekkende lokk som åpnes enten i forkant som de fleste moderne biler, eller åpnes i bakkant slik noen biler har det. Dersom rommet foran mest brukes til lagrinsplass og ikke motor, så er det kanskje å foretrekke at hele sideskjermen løftes sammen med sin halvdel av panseret.

 

:-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...