<generisk_navn> Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Har et hus fra 2001 der jeg har varmekabler i gulvene i underetasjen. Med unntak av badet har alle rommene en Norwesco-termostat med romføler. Termostaten er seriekoblet med varmekablene mot en 2-polbryter sånn at den ene varmekabel-ledningen er koblet mot Nut på bryteren sammen med en annen ledning som går til termostaten. Den andre varmekabelen er skrueskjøtet sammen med en ledning som også går til termostaten.Så langt alt vel, antageligvis, men jeg stusser på at termostaten som da har to PN-ledninger tilkoblet er montert uten veggboks. Greit nok at det pga romføleren er en påvegg-sak, men K-røret fra bryteren lenger nede på veggen er bare ført rett ut gjennom veggplaten og inn i termostaten. Er det en ok måte å gjøre sånn på?Jeg spør mest av nysgjerrighet. Jeg oppdaget dette da jeg skulle bytte noen av termostatene med nye Heatit-termostater, og jeg ble litt overrasket over at det var bare flate veggen bak termostaten. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Om jeg forstår beskrivelsen din rett (bilde hadde hjulpet) ser jeg ikke noe problem her annet enn at du har kobla selv, tilsynelatende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå