Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mondeo mk4 2007 stopper

Anbefalte innlegg

Samboeren min skulle på butikken med min bil tidligere i kveld. Batterilampen begynte å lyse og vifte og radio ville ikke fungere, så han stoppet for å se på det. Da ville ikke bilen starte igjen. Fikk etterhvert start etter å ha skrudd av vifte og radio igjen. Da lyste plutselig abs, batterilampen og en lampe med en "i" på. Det forsvant igjen, men batteri lyser.

Er det mest sannsynlig dynamoen eller kan det hjelpe å bytte batteri?

Den har i det siste hatt en del uling akkurat når den startes og rattet svinges helt til siden, men har tenkt at det bare var viftereim/registerreim. Har det en sammenheng?

Jeg er en typisk dame som kan svært lite om bil, men er lærevillig og kan få til en del selv med litt instrukser, så ikke vær redd for å skrive utfyllende eller spørre om mer info ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som dynamo. Lad batteriet med en lader eller brukt et batteri som er ladet opp, så måler du spenningen med et multimeter når bilen er i gang. Du kan med fordel sjekke for irr på kontaktene til batteriet for å være sikker, men det virker litt usannsynlig at det er det som er årsaken. Når det er dårlig kontakt så er bilen som regel helt død, 0 lys i dashbordet.

Jeg har hatt en bil der strammeren til multireimen knakk av, da kom batterilampa brått på, men da ble bilen tung på rattet samtidig, ettersom den hydrauliske servostyringen også forsvant. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...