Simen1 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Foreldrene mine har investert i Telenor ADSL med 1GB nedlastingsgrense (Jada, tross mine advarsler ) Siden de nå skal ha seg en ny PC og sette den gamle inn på rommet til lillesøster så ønsker de at begge PC'ne skal på nett. Problemet er da at telenor har et kjipt "påloggings" program med brukernavn og passord som må tastes inn for hver gang man starter maskinen. Det virker altså ikke som ADSL-linja er helt på nett hele tiden (når PC'n er av). Dermed er det vel ikke bare bare å sette en ruter i porten og kjøre i vei? Foreldrene mine har heller ikke noen PC "til overs" som kan være pålogget hele tiden og fungere som router. Hvordan løser jeg delings-problemet enklest? Kanskje det er enklest å vente ca 8 mnd til bindingstida er ute og bestille ADSL fra en annen leverendør? Endret 17. desember 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Prøv en "bredbåndsruter" av denne typen fra SMC, den kan settes opp til å autentisere seg mot telenor for deg, slipper å du å kjøre noe ekstra på PCene 1GB/mnd .. edit: putte link på riktig sted.. Endret 17. desember 2003 av kj3til Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Takk Kj3til. 487 kr er jo ikke så galt for en router som gjør dette automatisk for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå