Smedsrud Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Nvidia beviser at de er kongen på haugen med sitt nye flaggskip.TEST: Nvidia RTX 2080 Ti Founders Edition Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Tidlige greier - konge! Gleder meg til lese det her etter jobb C-: 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eldrach Skrevet 19. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2018 Vel, jeg har 1080ti Kingpin Edition som er klokket høyere enn gaming X, så det vil si at det faktisk yter omtrent som 2080 - Ikke akkurat det jeg kaller en maktdemonstrasjon 10 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Strålesporing sporstråling norskestråling. Strålenorsk, trålsporing spor av norsken? 9 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Vel, jeg har 1080ti Kingpin Edition som er klokket høyere enn gaming X, så det vil si at det faktisk yter omtrent som 2080 - Ikke akkurat det jeg kaller en maktdemonstrasjon Så, kingpin x utgaven av 2080 ti kommer ikke til å se noen økning over standard kortet? 2 Lenke til kommentar
mozaix Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Dette var skuffende til et såpass dyrt kort! 8 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Så, kingpin x utgaven av 2080 ti kommer ikke til å se noen økning over standard kortet? Kjøpe evga Kingpin uten å ha det på vann eller overklokke med Ln2 er en skam. 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Vel, jeg har 1080ti Kingpin Edition som er klokket høyere enn gaming X, så det vil si at det faktisk yter omtrent som 2080 - Ikke akkurat det jeg kaller en maktdemonstrasjon Og da er spørsmålet, hva klarer du å kjøre Kingpin på? De fleste 1080Ti kan overklokkes, spørsmålet er hvor mye. Og 2080 er vel ikke akkurat å være veldig mye raskere enn 1080Ti. Eller mente du å skrive 2080Ti? Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Vel, jeg har 1080ti Kingpin Edition som er klokket høyere enn gaming X, så det vil si at det faktisk yter omtrent som 2080 - Ikke akkurat det jeg kaller en maktdemonstrasjon Så, kingpin x utgaven av 2080 ti kommer ikke til å se noen økning over standard kortet? Helt sikkert men om det vil forsvare den høye prisdifferansen er annen sak. Lenke til kommentar
icc Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Tester dere de gamle kortene på nytt eller er dette eldgamle tall som ikke tar høyde for alt av oppdateringer o.l.? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Tester dere de gamle kortene på nytt eller er dette eldgamle tall som ikke tar høyde for alt av oppdateringer o.l.? Det var ny testbenk i 2018, så dette er ferske tall Testbenken 2018CPU: Intel i7-8700K @4,8 GHz HK: MSI Z370 Gaming Pro Carbon Minne: G.Skill Trident Z 3600 MHz Grafikkdriver: GeForce 411.15 Alt om testbenken og rutinene våre » Endret 19. september 2018 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Nå tenkte jeg at jeg skal leke anmelder og komme med min mening :*Kortene som nå lanseres ser ut til å gi god ytelse og kommer med lovende teknologi.*Ytelseløftet er ikke helt der det burde være på 2080 og 2070 kontra sine forgjengere i 10xx serien, men vi må huske på at de skal gi en bedre opplevelse på 1440K enn de forrige og har også langt forbedret grafikk.*Samtlige spillselskap som støtter Nvidia vil gi spillerne og eierne av moderne Nvidia skjermkort fult utbytte av den nye teknologien med mange kule effekter som man kan oppleve om man er flink til å observere.Konklusjon fra min side : Kortene er bedre enn forrige generasjon, kommer med lovende Nyvinninger og vil trolig bidra til at Pc markedet får noen kule spill om utviklerne velger å bli med på støtten for Nvidia skjermkortene sine special features. De er dessverre alt for dyre for de fleste nordmenn som har et budsjett på 15 K for en god pc, og da vil jeg nok si at det kan være bedre å gå for komponenter som gir bedre ytelse på standard oppløsning, og heller avvente å kjøpe til prisene og ytelsen er mer "Jordnær" for de som ikke kommer til å bruke over 7 tusen kroner på et skjermkort. Har du derimot penger og er glad i det beste så kjør på, men ikke gå for 2070 men 2080 ti! Endret 19. september 2018 av Malvado Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Så... 25-30% (før DLSS blir vanlig) mer FPS vs 70% dyrere? Derfor Nvidia ikke sa en dritt om ytelsen. Bortkasta penger med mindre du har for mye av det. 1080Ti er et mye bedre kjøp. Sikkert flust av de brukt nå 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skosåle Skrevet 19. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2018 Endelig kom testene så jeg kunne avbestille! Penger spart.. 11 Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Var det jeg viste hele tiden egentlig, er alltid en grunn til at alt skal være så hemmelig, dem prøvde atter en gang og skjule det lave ytelses hoppet i forhold til forrige toppmodell, og heller prøve og stappe hodene våre fulle av gode lovord om RayTracing og tull. 2080ti er ett direkte skuffende skjermkort, med en alt for høy prislapp (15000 kr). Flere som er enig også, som for eksempel JaysTwoCents her: Hadde 2080ti kostet 8000 kr så hadde jeg skjønt det, men 15000 kr blir og tråkke på forbrukerne. Endret 19. september 2018 av Nvidia 6 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Har Nvidia kapret Tim Cook, eller har de klart å komme opp med disse beløpene helt selv? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Har Nvidia kapret Tim Cook, eller har de klart å komme opp med disse beløpene helt selv? Tror nok de har vært kreative på egenhånd. Slikt skjer dessverre når en aktør har en så sterk posisjon som Nvidia har for øyeblikket. Når de er 70% raskere enn det raskeste AMD har å by på, så kan de nesten ta hva enn de vil. Håper egentlig AMD kommer sterkere tilbake. Raytracing virker som en lock-in mot Nvidia-kort (de har ingen standard API(?)), men det skal i det minste være lett å implementere, så forhåpentligvis blir man ikke så låst. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Auch....mange som nok heller aventer til neste gen av RTX kortene lanserer nå etter å ha lest endel benchmarks idag. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Og dette er på samme produksjonsteknologi som 10-serien, altså 12nm? Da blir det et enda større sprang i ytelsen når neste serien de lanserer er på 7nm. 30% økning fra 10 til 20 serien, 60% økning fra 20 til 30 serien? Verdt å vente på. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Endelig kom testene så jeg kunne avbestille! Penger spart.. Hva var det som fikk deg til å ombestemme deg? Et ytelseshopp på 30% er mer enn mange hadde trodd på forhånd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå