Gå til innhold

Blåtann - er det mulig å endre kilde uten å først frakoble fra aktuell kilde?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har hatt flere blåtann-produkter opp igjennom tidene, slik at jeg tror dette problemet gjelder blåtann-teknologien mer enn individuelle blåtann-produkter. Men jeg kan ta feil!

Jeg nå kjøpt Sony sine hodetelefoner (1000m3) og da lyden er såppass bra samt trådfriheten, har jeg tatt meg selv i å bruke disse i vesentlig større grad enn tidligere. Noen ganger sitter jeg f.eks. å hører på musikk/serier på MacBook-en, men så går jeg på telefonen (iPhone) og ønsker å bytte blåtannkilde til iPhonen (fra MacBook). Jeg forsøker først å trykke "koble til" Sony-hodetelefonene på MacBook-en, men dette fungerer ikke. Det står bare "koble til" hele tiden, også etter flere trykk. Løsningen jeg har funnet er at jeg først må gå inn på iPhone -> innstillinger -> blåtann -> velge "informasjon" ved siden av hodetelefonene -> velge "koble fra". Dernest kan jeg gå på MacBook og "koble til". Flere ganger går jeg rundt i huset og ender opp e.g. nede samtidig som hodetelefonene er koblet til MacBook oppe. Jeg vil bytte blåtannkilde til telefonen min (som ligger nede), men da må jeg først gå opp til MacBook og "koble fra" hodetelefonene her, før jeg kan gå ned igjen å bytte over til iPhone. Man skulle tro at man i 2018 kunne gjøre dette enklere...

1) Skal det være mulig å koble til ny blåtannkilde uten først å koble fra opprinnelig kilde? Eller er dette en "svakhet" i blåtannteknologien (og aktuell blåtann-versjon i min MacBook og Sony-hodetelefoner) som gjør at jeg først må koble fra slik at hodetelefonene settes i "discovery mode" før jeg kan koble til ny kilde?

2) Andre forslag til hvordan jeg kan gjøre denne prosessen enklere? 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bytter ofte melllom kildene iPhone og Mac. Dersom jeg er tilkoblet iPhone (som ligger nede), og jeg setter meg oppe med MacBook og ønsker å endre lydkilde fra iPhone til MacBook, må jeg nå først gå ned til iPhone og koble fra, dernest tilbake opp og koble til MacBook.. Det er litt tungvint.. iPhone kan jo spille musikk mens jeg ønsker å se på videoer fra MacBooken.

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Jeg bytter ofte melllom kildene iPhone og Mac. Dersom jeg er tilkoblet iPhone (som ligger nede), og jeg setter meg oppe med MacBook og ønsker å endre lydkilde fra iPhone til MacBook, må jeg nå først gå ned til iPhone og koble fra, dernest tilbake opp og koble til MacBook.. Det er litt tungvint.. iPhone kan jo spille musikk mens jeg ønsker å se på videoer fra MacBooken.

Har du prøvd å skru øreklokken "av" - og deretter "på" - for så å forsøke å koble opp mac?

Eller kobler Iphone seg på automatisk når du skrur klokkene på igjen?

Alternativt - Trykk inn blåtannfunksjonen på øreklokkene (mens den er tilkoblet Iphone) slik at den starter søk etter enheter. Da skal den automatisk koble fra Iphone, og du kan koble deg på med mac`n uten å måtte flytte deg fra godstolen.

? :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det siste du foreslår er også det alternativet jeg har funnet enklest å utføre i det daglige. Slår jeg hodetelefonene av og på parrer de seg bare med sist brukte kilde.

Løsningen blir altså å skru hodetelefonene av, gjøre dem «discoverable», så parre på nytt med ny kilde. Takk for forslag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...