Gå til innhold

Er bare USA ute etter penger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selvsagt ikke oversikten selv. Men det var da i svært mange presidentperioder disse ble byttet ut da. Er det noen som skyter dem da, for å spørre ganske dumt?

De blir gamle og ønsker ikke å jobbe, det får de bestemme selv, ingen kan tvinge dem ut. De har aldri blitt etterforsket for bestikkelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket parti man tilhører har ikke nødvendigvis så mye å si for hvor korrupt man er. Det er korrupsjon på høyresiden og

Som jeg sier kan korrupsjon forekomme overalt, men for de saken jeg kjenner til er venstresiden langt mere respresentert og det er forståelig når folk på høyresiden langt letter utsettes for kritikk og offentlig granskning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La meg gjette, du mener at de fleste store mediene i Norge er nøytrale, objektive og pålitelige? :whistle:

Du framstår som du er ganske lite objektiv på disse tingene. Framstillingen din er veldig sosialist slem, media slem, nasjonalist misforstått helt. Ta mitt råd og forsøk gå gjennom dine egne kilder med et kritisk blikk også. Det er likevel helt greit å fortsette å være kritisk til andre kilder. Men du har et ekstremt bias som gjør at f.eks. jeg ikke kan ta deg alvorlig. Så dette rådet er genuint velment, kanskje du kan gjøre grep som gjør at folk vil kunne ta deg alvorlig, men ingen invitasjon til dialog for veien dit er for lang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

La meg gjette, du mener at de fleste store mediene i Norge er nøytrale, objektive og pålitelige? :whistle:

Nei, men det er på grunn av inkompetanse, og ikke politikk.

Dersom høyresiden får kritikk, så er ikke det fordi media er venstrevridd, men fordi høyresiden har gjort noe kritikkverdig. "Fake News"-propagandaen vi har sett mye av i det siste er latterlig og barnslig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, men det er på grunn av inkompetanse, og ikke politikk.

Dersom høyresiden får kritikk, så er ikke det fordi media er venstrevridd, men fordi høyresiden har gjort noe kritikkverdig. "Fake News"-propagandaen vi har sett mye av i det siste er latterlig og barnslig.

Inkompetanse er selvsagt en faktor, men den forklarer ikke den vridningen som oppleves. Jeg har selv jobbet i pressen og vet konkret om hvordan politikere på venstresiden blir skjermet. Når en sak om en politiker på venstresiden likevel blir slått opp har det alltid én av  to grunner: intern maktkamp eller at det er en kriminell handling som er så alvorlig at de ikke klarer legge lokk på saken.

Politikere på høyresiden skulle alltid taes.

Og jeg venter fortsatt i spenning på forslag til ledere i AP eller SV som ikke er korrupte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg sier kan korrupsjon forekomme overalt, men for de saken jeg kjenner til er venstresiden langt mere respresentert og det er forståelig når folk på høyresiden langt letter utsettes for kritikk og offentlig granskning.

Del gjerne eksempler på saker du kjenner til. Du hevder at venstresiden er langt mer representert, men at høyresiden langt letter utsettes for kritikk og offentlig granskning. Da lurer jeg på hvem som opplyser deg om venstresidens korrupsjon ettersom majoriteten av media som du hevder oftere går etter høyresiden. Ikke glem at offentlig granskning ikke nødvendigvis ekskluderer granskning og etterforskning generelt. Og dersom en avis/nyhetskilde lener seg mer mot høyresiden betyr ikke det at de automatisk er objektive bare fordi de ikke er venstrevridd. Hvis det er slik at media velger å gjøre granskning av høyresiden offentlig og hysjer ned granskning av venstresiden så er dette selvfølgelig et problem, men overhodet ikke et bevis på at partier på venstresiden er verre enn høyresiden eller omvendt. I tillegg er det blitt svært vanlig for høyresiden å bruke nettopp det som argument for at negative nyheter ang høyresiden er fake-news uansett. Det er også en uheldig utvikling som flere på høyresiden utnytter seg av for å sanke stemmer, skape mistillit og få folk til å tro at de er på deres side. Jeg føler at begge sider har mye å lære her, spesielt Støre og Siv Jensen

Lenke til kommentar
Og jeg venter fortsatt i spenning på forslag til ledere i AP eller SV som ikke er korrupte.

Det blir vel litt feil vei å gå. I Norge er man uskyldig til det motsatte er bevist. Hvis man ikke klarer å legge frem bevis for at korrupsjon har funnet sted så kan man heller ikke tillegge skyld (selvom begge politiske sider gjør det hele tiden). Hvis du sitter på bevis e.l om at alle ledere i AP og SV er korrupte så tror jeg alle her er veldig interessert i det. Det er også mange mennesker i verden som tror på gud fordi de ikke har fått bevis for det motsatte presentert for seg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Trump har vel en gjeng advokater som er i gang med å fremlegge bevis for at Obama ikke er amerikansk statsborger (*). Når de er ferdige med den jobben kommer de til å starte med å avsløre korrupsjon i Ap og SV, så her det bare å holde seg fast.

"I hear some amazing things. This is gonna be big. Believe me!"

*) Det var i hvert fall mye prat om det i ... 2014?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Slik korrupsjon finnes i både USA og Norge. Hovedforskjellen mellom Norge og USA er at det er snakk om mye større summer i USA.

Dette er naturligvis et stort problem for USA, fordi gode intensjoner blir ødelagt av amendments som gir subsidier og bedre reguleringer for enkelte industrier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan du vise til konkrete eksempler på at en amerikansk president har byttet ut en sittende høyesterettsdommer?

Eller, det holder med ett.

Nja, jeg kaller det å bytte de ut. Du kan gjerne få kalle det at den sittende får gå av, og en ny en innsettes. Det var jo i grunnen det jeg mente. Jeg har dette i fra Netflix-dokumentar som omhandler Roe vs. Wade (antallet utskiftninger altså). Fra den dokumentaren så skinner det igjennom et voldsomt press om politisk utnevnte høyesterettsdommere, som da på overflaten ihvertfall kan oppfattes som et presidentstyrt dommer-utskiftning (selv om det nok skjer i et eget organ).

Og den nyeste slike hendelsen skjedde nøyaktig nå "i disse dager":

https://globalnews.ca/news/4525317/brett-kavanaugh-supreme-court-cases-trump/

Endret av G
Lenke til kommentar

Er det bare magefølelsen din, eller har du noe mer håndfast som tyder på at Anthony Kennedy har blitt "presset" til å trekke seg fra høyesterett? Eller var beslutningen om å trekke seg (i en alder av 82 år) hans egen, helt og holdent?

Altså, det var vel ingen som ble "byttet ut" nå heller.

Bare en ny som ble utnevnt etter at en annen hadde trukket seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...