chicsp Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Hei, jeg er en spansk sykepleier som jobber for en vikarbyrå. For tiden jobber jeg på en kommune (Elverum) gjennom dette byrå, jeg begynte rundt Desember.2017 Nå avslutter kontrakten min i kommunen i oktober og jeg ønsker å avslutte samtidig med dette byrå og begynner med annet i Trondheim. Allikevel, signerte jeg på spansk en oppsigelsetiden av 6 måneder. Jeg gjørde dette da jeg var i Spania og jeg hadde ikke jobbet enda i Norge. Hva er konsekvenser om jeg bestemmer om å bytte til det annet byrå og å jobbe allikevel? Noen sier at jeg kan gjøre det; anne sier ikke. Takk på forhånd, håper det er lett å forstå- Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Hvilket vikarbyrå er det og hva innbærer kontrakten med byrået? Står du ikke fritt til å avslå oppdrag? 1 Lenke til kommentar
chicsp Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Hvilket vikarbyrå er det og hva innbærer kontrakten med byrået? Står du ikke fritt til å avslå oppdrag? Hei, Hvilket vikarbyrå er det og hva innbærer kontrakten med byrået? Det står, på spansk, en 6 måneder oppsigelse. Og jeg kan avslå nye oppdrager eller å bli forlenge, men i henhold til de, oppsigelsetiden fortsetter. Takk Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Det er ikke forbudt å ha seks måneders oppsigelsestid etter norsk rett, og jeg antar det heller ikke er forbudt etter spansk rett. Konsekvensene av å bryte oppsigelsestiden er erstatningsansvar for de meromkostninger det påfører arbeidsgiver. Det kan fint være at det er null. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå