Gå til innhold

Garanti på reperasjon

Tompa

Anbefalte innlegg

Hei,Har en 64 tommers Samsungtv som i mars i fjor gikk istykker og Elkjøp ordnet reperasjon via InfoCare. Tv'n var da 5 år gammel. Infocare byttet panel, og jeg fikk tilbake den etter en måned.Nå har tv'n igjen gått istykker, med pixel/striper nedover skjermen.etter bare ca 1 år.Siden den nå er over 5 år gammel regner jeg med at Elkjøp ikke lengere har noe ansvar, men InfoCare burde vel ha noen form for garanti på reparasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville først hørt med elkjøp på nett, kanskje de har mer kunnskap på temaet. Verdt et forsøk.

Så ville jeg gitt elkjøp skriftlig beskjed om at hvis ikke dette blir ordnet, så melder du saken til forbrukerrådet innen en uke.

Om det fortsatt ikke er en løsning, så fyller du ut skjema på nettsidene til forbrukerrådet, det er ca 10-30min jobb.

Lenke til kommentar

Jeg mener det har tidligere vært saker der en har reparert/byttet ut en så stor del av produktet at det juridisk er sett på som omlevering. Det kan det kanskje argumenteres for i dette tilfellet. Du kan jo sjekke forbrukerklageutvalgets hjemmesider, de har tidligere saker liggende, som en kan søke gjennom.

Lenke til kommentar

nå har jeg vørt innom Elkjøp og snakket med Infocare. Elkjøp sier at etter 5 år er det ikke noe å hente ifra dem, og infocare har 3 månders garanti på reperasjoner. tanker rundt det?

Uavhengig av hva Infocare mener så har du 2 års reklamasjon på reparasjonen. - Er feilen oppstått i det som er reparert kan du reklamere i 2 år. - Er det en ny feil som ikke har sammenheng med hva som er byttet eller reparert så er det nok verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...