Tompa Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Hei,Har en 64 tommers Samsungtv som i mars i fjor gikk istykker og Elkjøp ordnet reperasjon via InfoCare. Tv'n var da 5 år gammel. Infocare byttet panel, og jeg fikk tilbake den etter en måned.Nå har tv'n igjen gått istykker, med pixel/striper nedover skjermen.etter bare ca 1 år.Siden den nå er over 5 år gammel regner jeg med at Elkjøp ikke lengere har noe ansvar, men InfoCare burde vel ha noen form for garanti på reparasjonen? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Du har reklamasjonsrett på den nye delen. Ettersom det var Elkjøp du reklamerte til vil de fremdeles være ansvarlige. 2 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Henvend deg til butikken, er de som må ta hånd om det. I lignende situasjon har de ofte valgt annen reparatør for å se om den første gjorde noe feil. Lenke til kommentar
Tompa Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Nei, ingen skalgskade, tv*n henger stille og rolig på veggen , og den første stripen oppdaget jeg tilfeldig en kveld for ett par uker siden, og nå har den utvidet seg og blitt til flere Lenke til kommentar
Tompa Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Takk for inlegg og tanker, jeg får ta turen innom en Elkjøp og spørre hva som er praksis der. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Takk for inlegg og tanker, jeg får ta turen innom en Elkjøp og spørre hva som er praksis der. Du trenger ikke forholde deg til praksis på elkjøp, du kan forholde deg til norsk lov. Det sagt, det er ikke et trivielt spørsmål,det kommer an på feilen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1755164 Lenke til kommentar
Tompa Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 nå har jeg vørt innom Elkjøp og snakket med Infocare. Elkjøp sier at etter 5 år er det ikke noe å hente ifra dem, og infocare har 3 månders garanti på reperasjoner. tanker rundt det? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Jeg ville først hørt med elkjøp på nett, kanskje de har mer kunnskap på temaet. Verdt et forsøk. Så ville jeg gitt elkjøp skriftlig beskjed om at hvis ikke dette blir ordnet, så melder du saken til forbrukerrådet innen en uke. Om det fortsatt ikke er en løsning, så fyller du ut skjema på nettsidene til forbrukerrådet, det er ca 10-30min jobb. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Jeg mener det har tidligere vært saker der en har reparert/byttet ut en så stor del av produktet at det juridisk er sett på som omlevering. Det kan det kanskje argumenteres for i dette tilfellet. Du kan jo sjekke forbrukerklageutvalgets hjemmesider, de har tidligere saker liggende, som en kan søke gjennom. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 nå har jeg vørt innom Elkjøp og snakket med Infocare. Elkjøp sier at etter 5 år er det ikke noe å hente ifra dem, og infocare har 3 månders garanti på reperasjoner. tanker rundt det? Uavhengig av hva Infocare mener så har du 2 års reklamasjon på reparasjonen. - Er feilen oppstått i det som er reparert kan du reklamere i 2 år. - Er det en ny feil som ikke har sammenheng med hva som er byttet eller reparert så er det nok verre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå