Firelude Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Heisann folkens ! Et kjapt spørsmål ang seteplassering. Bilen det gjelder er en helt ny Mitsubishi L200 som er reg som 2 - seters varebil. Det er ønskelig av forskjellige grunner å fjerne passasjersetet samtidig er det ønskelig å fremdeles ha en 2 seter. Kan en da f eks flytte passasjersetet til bak på høyre side? Eller finnes det kanskje singel baksete til disse bilene? Er det regler på hvor setene skal plasseres? Ja 3 -punktsbeltet er fremdeles på plass bak. Hmmm..... Noen som har gjort noe slikt? Blir kanskje problemer med godkjenning av innfestning på stol? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Hvis den er registrert som varebil på grønne skilter kan den kun ha en seterad Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Tror jeg ville ringt biltilsynet for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Firelude Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 Ok , joda blir nok å ringe myndighetene. Ser nå at passasjersetet ikke går å bruke pga dørken på bilen bygger mye opp under baksete. Da blir det vel et Toyota Hi-ace sete...Vel vel me får sjå.. Men det er klart...en seterad er vel bestandig en seterad. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Reglene for varebil er veldig strenge. Du kan ikke engang flytte skilleveggen 1cm for å få bedre plass til bena i førersetet. https://www.tv2.no/a/4021311/ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 (endret) Reglene for varebil er veldig strenge. Du kan ikke engang flytte skilleveggen 1cm for å få bedre plass til bena i førersetet. https://www.tv2.no/a/4021311/ Merk at problemet her ikke var at skilleveggen var flyttet litt, men at bilen ikke lengre oppfylte kravet for varebil. Man kan fint flytte skilleveggen, så lenge man oppfyller kravene for varebil, blandt annet skal en kasse på 140 x 90 x 105 cm passe. Er det nøyaktig 140 fra skillevegg til bakvindu, så vil man jo ikke kunne flytte skilleveggen. Er det 150 fra skillevegg til bakvindu, så kan man flytte skilleveggen 10cm. Men det var absolutt unødvendig firkantet og strengt i den saken.. Endret 20. september 2018 av aklla 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Poenget mitt var bare at når man knapt kan flytte skilleveggen så tviler jeg på at det blir godkjent med et sete bak skilleveggen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Poenget mitt var bare at når man knapt kan flytte skilleveggen så tviler jeg på at det blir godkjent med et sete bak skilleveggen.Hvorfor kan man knapt flytte skilleveggen om man har nok plass til å oppfylle kravene til varebil etter flyttingen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Du vinner. Det er lov. Trådstarter kan bare sette i gang. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Det er jo en del annet man må sjekke opp også, som om det i det hele tatt er lov med 2 seter slik i en varebil.. Og så klart hvor mye man lovlig kan flytte skilleveggen og fortsatt ha plass til målekassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå