Snikpellik Skrevet 1. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) Apropos hands. Jeg synes reglene er ganske dust, vi så det da United fikk straffe mot PSG, Otamendi-situasjonen osv. Jeg gruer meg til neste sesong hvis handsregelen skal være sånn. Vil jo bli veldig mye flere straffer da, og en større følelse av urettferdighet for forsvarerne. Armen inntil kroppen bør ikke være hands, å bli skutt i armen fra kort avstand bør heller ikke være hands, men sånn blir det visst fremover med nye regler. (Som United-fan er jeg selvsagt fornøyd med at United gikk videre mot PSG, men straffen United fikk er jo helt lol. Kimpembe hadde armen omtrent klin inntil kroppen og blir skutt på). Ellers, sånn angående kampen i dag: Spurs var virkelig gode utover i andreomgangen, det er lenge siden jeg har sett et lag presse Liverpool såpass langt tilbake og litt ut av fasong som de klarte en periode der. Honnør for det, synd det ikke ble en scoring og litt taktskifter i kampen som hadde gitt en mer underholdende finale for de nøytrale. Som Carragher sa, kampen var shite. Men Liverpool forsvarte seg godt og Spurs manglet bare det siste lille for en scoring som hadde gitt mer spenning. Virkelig en kamp hvor de offensive stort sett skuffa. De tre foran hos begge lag hadde mindre å by på enn vanlig. Artig at det er Origi som setter spikeren i kista, han blir en kulthelt. Endret 1. juni 2019 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Ble det kommentert noen plass i går at det ikke skulle vært straffe? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Her inne Det har jeg fått med meg. Men utenom forumer med unitedfans. Var det noen TV-kanaler som mente det? Lenke til kommentar
magb Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Tror ingen konkluderte med det nei, men alltid noen "eksperter" på twitter osv som skal gå mot strømmen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Er klar straffe, er dog en kjip straffe. Så det i vm-finalen sist å. City fikk eb kjip imot og united fikk en kjip for. Edvartsen sier straffe etter regelverket forøvrig. Er nok få reele eksperter som mener noe annet. Endret 2. juni 2019 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Nei, litt mer nyansert. Bør ikke være straffe uansett om en hånd/arm er i ball inne i 16. Litt sent, men. Har vært inne på dette før. Straffe bør dømmes når det er klar målsjanse. Når det ikke er det, kunne det vært frispark fra "delsirkelen" (hva det nå heter) utenfor 16 meteren. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Ble det kommentert noen plass i går at det ikke skulle vært straffe?Ja, mange plasser i kampens hete, men de fleste mener at det var riktig å dømme straffe i går, men at det er selve handsreglene det er noe galt med. Har blitt mange eksempler det siste året på slike straffesituasjoner som bare ikke føles rettferdig/proporsjonalt for stor straff i forhold til «forseelsen». Endret 2. juni 2019 av Snikpellik Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Ja, mange plasser i kampens hete, men de fleste mener at det var riktig å dømme straffe i går, men at det er selve handsreglene det er noe galt med. Har blitt mange eksempler det siste året på slike straffesituasjoner som bare ikke føles rettferdig/proporsjonalt for stor straff i forhold til «forseelsen». Da er det ikke handsreglene det er noe i veien med. Det er også andre ting det dømmes straffe for, som felling av angrepsspiller på vei bort fra målet. Det skal dømmes når ballen er nær armen, og armen står 90 grader ut fra kroppen. edit Endret 2. juni 2019 av toreae Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Da er det ikke handsreglene det er noe i veien med. Det er også andre ting det dømmes straffe for, som felling av angrepsspiller på vei bort fra målet. Det skal dømmes når ballen er nær armen, og armen står 90 grader ut fra kroppen. edit Som sagt, etter de nye reglene blir det ikke dømt straffe på situasjonen fra i går og godt er det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Motsatt? Dagens regler sier at det kan vurderes, neste års skal det blåses uansett når armen er såkalt unaturlig. Blir amputasjon. 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 La merke til at rett før scoringen til Origi var det en av Spursforsvarerne som la henda på ryggen. Sikkert i redsel for flere straffer, men det blir bare for dumt. Prøv å løpe naturlig med henda på ryggen ffs. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Straffen var vel grei nok selv om den kom tidlig. Jeg ville sikkert vært bøs om Liverpool hadde fått en slik mot tror jeg nok allikevel. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Straffen var vel grei nok selv om den kom tidlig. Jeg ville sikkert vært bøs om Liverpool hadde fått en slik mot tror jeg nok allikevel. Billig, muligens tilsiktet av Mane, blir gjerne ikke dømt i tilsvarende eller verre situasjoner. Ja, greit å føle bøs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Blir nok dømt ja. Det har vi sett gjennom hele vm og cl denne sesongen. Er bare kjip straffe å få. Endret 2. juni 2019 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Har ingen problemer med straffen. Fjollete posisjon å ha armen i, kan grine så mye en vil om at han dirigerer forsvar, men faktum er at han gjør seg større med å heve armen, noe kun keeper har lov å gjøre i feltet. Og uenig i at det "ødelegger kampen", om noe så er det Liverpool som er flate etter det. Tottenham var bare to størrelser for små, tror ikke de hadde scora om vi hadde spilt 90 minutter til. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Fair den, ingen Pogba da. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 La merke til at rett før scoringen til Origi var det en av Spursforsvarerne som la henda på ryggen. Sikkert i redsel for flere straffer, men det blir bare for dumt. Prøv å løpe naturlig med henda på ryggen ffs. Henda på ryggen er jo en smule unaturlig posisjon.... om det ikke er skøyteløp. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 https://twitter.com/brfootball/status/1135209460069048320?s=20 Fair den, ingen Pogba da. Pogba? Synes det derimot er fryktelig spesielt at ikke Van de Beek er på det laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå