Gå til innhold

Kamptråd - Champions League 18/19


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Get og Viasat har Sport 1-kanalen. Altibox og Telenor kommer ikke til enighet om en avtale med TV2. Men at de i det hele tatt viser kamper åpent på Sport 1 bør jo sees på som en bonus. Viasat viser heller ikke mange kamper åpent lenger, det er vel bare noen få i gruppespillet. 

 

Synes det er så rart at folk opplever store forskjeller i kvalitet. Sumo ser langt bedre ut enn Viaplay her, og hos kompiser jeg ofte ser fotball hos. Via Smart TV-appen. Strålende fornøyd med kvaliteten, omtrent like bra som lineært via Get-boksen. Skal sies at jeg har 500-linje. Viaplay derimot er det alltid problemer med, senest forrige kamp var det bufring i huet og ræva, ofte lyden henger etter bildet, dårligere bilde osv. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Get og Viasat har Sport 1-kanalen. Altibox og Telenor kommer ikke til enighet om en avtale med TV2. Men at de i det hele tatt viser kamper åpent på Sport 1 bør jo sees på som en bonus. Viasat viser heller ikke mange kamper åpent lenger, det er vel bare noen få i gruppespillet. 

 

Ah, så jeg får trylle frem GET eller Viasat sånn på sparket da? TV2 er fullstendig klar over at resten av Norge ikke har tilgang på TV2 Sport1, så jeg kjøper ikke helt den "bonus" greia helt - de veit nøyaktig hva de driver med. Vi snakker Barcelona mot Manchester United med Solskjær som manager

 

Jeg har Android TV på min Sony TV, men ingen TV2 Sumo app som jeg greier å finne på Play-store. Så må bruke Xbox sin. Syns ikke kvaliteten er så bra. Det ligner på 480p men tror det er 720p, bare at det er lav framerate, for det er ikke så god flyt på sendingen. Det er ikke direkte hakkete, men det er ikke smooth heller. Har også 500/500, så det er ikke linja det kommer an på. Skulle jeg tippe så er det TV2 sine servere som har satt en limit

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jeg syns TV2 kunne kjørt en greie, der om man har TV 2 Premium, så får man også Sumo eller omvendt. Mener Viasat gjorde det samme før, men usikker på om de gjør det nå lenger 

Forøvrig:
 

 

Status for TV 2 Sport 1

TV 2 kjøpte tidligere i år rettighetene til å vise én kamp hver kampdag i UEFA Champions League, inkludert finalerundene. De har i den forbindelse valgt å lansere en helt ny kanal: TV 2 Sport 1, og sender to utvalgte kamper fra hver runde på denne kanalen.

 

Altibox har fremdeles ikke mottatt et tilbud fra TV 2 om distribusjon av TV 2 Sport 1. Før det foreligger et konkret tilbud fra TV 2 er det vanskelig for Altibox å mene noe om sannsynligheten for en avtale.

Dette er sakset fra https://www.altibox.no/2018/10/22/slik-kan-du-se-champions-league-i-host/

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Skal sies at alt av fotball sendes i ræva kvalitet uansett, sammenlignet med andre medier. Kun med unntak av Viaplay som sies å ha 4K-visninger (mot veldig spesifikt/begrenset hardware, dog) i enkelte CL-kamper. Hvor er 1080p 60fps, 4K? Fotball er svindyrt å se på, da burde man forvente mer enn 720p. De har så mye kul teknologi til bruk i fotballen, men de driter i seerne så lenge de får pengene sine.

Uansett, spent på kampen ikveld. Enda mindre tro på United her enn mot PSG. 

Lenke til kommentar

Ah, så jeg får trylle frem GET eller Viasat sånn på sparket da? TV2 er fullstendig klar over at resten av Norge ikke har tilgang på TV2 Sport1, så jeg kjøper ikke helt den "bonus" greia helt - de veit nøyaktig hva de driver med. Vi snakker Barcelona mot Manchester United med Solskjær som manager

Siktet ikke til deg spesifikt altså. Det er kjipt at ikke de har kommet til enighet med alle. TV2 burde sendt på Sport Premium siden avtalen ikke er på plass!

 

En annen ting: har du PL-pakka lineært? Hvorfor ikke si opp den og ta PL-pakka på Sumo i stedet? Da får du Sport 1 også kan du jo se hvor du vil på alle enheter. Koster vel det samme, og kvalitetsforskjellen er minimal (knapt synlig på min 55 tommer i hvert fall).

 

Forøvrig enig med Comma at fotball generelt sendes i alt for lav kvalitet. Det er utrolig at det ikke har skjedd mer utvikling der de siste årene.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Har PL-pakka lineært ja. Sumo er dramatisk mye dårligere enn på TVen. Sumo er ikke ræva i den forstand, men Altibox-dekoderen leverer konge-bildet på TV 2 Premium. Vi snakker kanskje halve bitraten, om jeg skulle tippet. Og dette ser jeg utrolig stor forskjell på

EDIT: Ser at Sumo leverte 720p50Hz under VM, så da bekreftet det mistanken min om 720p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren. Med nærmere syn må det vel være en trebackslinje!

 

Ja, det ser plutselig litt bedre ut :)

 

Men når du ser på 11ern dems, så ser ikke akkurat vår ut som dynamitt 

 

EDIT: TV2 tipper også 4-3-3 faktisk, men jeg tror, som deg, mer på 3-4-3 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...