power Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei. Jeg har nettopp installert debian på en gammel boks, og vil ha ipv6 støtte oppe å gå.. Greit nok, trenger å kompe en ny kjerne.. Problemet er at jeg ikke veit hva halvparten av maskinvaren inni der er en gang.. Så det blir litt vanskelig å velge riktige modulet etc.. Derfor tenkte jeg at jeg kunne bruke conf fila som ble brukt på den kjerna som følger med installasjonen.. Men.. Hvor er den? Eller hvis noen vet om noen andre løsninger tar jeg gjerne i mot det Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Hei. Jeg har nettopp installert debian på en gammel boks, og vil ha ipv6 støtte oppe å gå.. Greit nok, trenger å kompe en ny kjerne.. Problemet er at jeg ikke veit hva halvparten av maskinvaren inni der er en gang.. Så det blir litt vanskelig å velge riktige modulet etc.. Derfor tenkte jeg at jeg kunne bruke conf fila som ble brukt på den kjerna som følger med installasjonen.. Men.. Hvor er den? Eller hvis noen vet om noen andre løsninger tar jeg gjerne i mot det lspci? Ok - det var litt kort: Hvilken hardware er det du ikke vet om? Er ikke så vanskelig å finne ut om du først har linux oppe og kjører... Endret 17. desember 2003 av kattemat Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Velg alt du vet sikkert, og spør heller om det du lurer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå