Gå til innhold

Disk til server/NAS

-=Petter=-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet i starten av NAS-bruken med såkalte green-disker, siden jeg ønsket lavest mulig støy og varme, samt at det var ingen store krav til hastighet og respons. Slike feiler dessverre etter et par år grunnet vibrasjoner osv som de ikke takler godt nok.

Nå går det kun i Ironwolf, nas-disk, som så langt virker mer solid. Men har ikke tro på at en nas-disk er bedre enn en annen, merke har vel mindre betydning.

Lenke til kommentar

Ok. Ut i fra forklaringene så er det altså ingen av dere som har testet den andre?

"Overvåkningsdisken" er vel kanskje i samme kategori som som "red", er jo tross alt laget for å skrives til i 24t i døgnet, eller er mine tanker helt på bærtur?

Har også hatt green og disse kollapser alt for fort, skal sies at min server står på 24t i døgnet.

Planen er å gå over til WOL på den en eller annen gang.

(Redigert da kommentaren virket hoven)

Endret av -=Petter=-
Lenke til kommentar

Har åtte stk 10TB ironwolf i NAS selv. Hatt feil på én disk ila. ca to år.

Det er 24000kr med dagens pris. Jeg har "kun" 6stk. 6TB IronWolf, kjøper en ny hver gang prisen faller ned til rundt 1600kr.

Jeg bruker vanligvis Western Digital Red til NAS, mens IronWolf bruker jeg til sikkerhetskopi.

Lenke til kommentar

Siden Nizzen linker til virker som de som har best statistikk på disker, og HGST er vel kongen på haugen (?).

Spørsmålet er om man trenger invistere i dette som privatkunde - det avhenger selvsagt hvor mye du leser og skriver til server/NAS.

Personlig er det WD Red som har hatt lengst driftstid hos meg - null feil på mange år oppetid.

Jeg har heller ingen feil på Ironwolf til Seagate, men disse diskene er nyere på markedet og jeg har ikke hatt like mye oppetid ennå.

De er relativt rimelig priset. Jeg tror du blir fornøyd med begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...