minigrill Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Heisann! Jeg sitter og saumfarer Finn for tiden etter neste familiemedlem. Jeg har havnet på BMW 3-serie, men jeg har liten til ingen erfaring med kjøp av nyere bil, så tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg. Prisklassen jeg ser på er mellom 250.000 og 300.000, og litt utstyr er viktig, som stor GPS- skjerm og automatgir. Gjerne også korsryggjustering( ). Også er det fint hvis det er igjen noe nybilgaranti. Jeg er skeptisk til bilselgere som driver AS som jeg aldri har hørt om, men fjerner man de, så sitter man igjen med et svært lite utvalg. Denne bilen vekket min interesse, og lurte på hva BMW-kidsa her inne tror om noe sånt? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123816350 Den har lav KM og mye av utstyret jeg kunne tenke meg. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Skeptisk til bilforhandlere skal du nok uansett være, det ser ikke ut til at det er spesielt mye tryggere hos merkeforhandlerne. Ref https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/ykGwJ/feilfrie-bruktbiler-fulle-av-feil-bruktbil-bloeff-fra-merkeforhandlere Kanskje det beste tipset er å få en NAF-vurdering på bilen før kjøp uansett hvor den handles... Bilen virker ok, relativt ny og motoriseringen sier at den neppe har vært eid av råkjørere og slikt. Be om å få se servicehistorikk. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Du finner masse BMW-ekspertise på www.bimmers.no. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Den ser jo grei ut, og men tanke på alder og kilometerstand så er det relativt lav risiko. Men risikoen er det fortsatt. Jeg ville kanskje funnet en med litt større motor. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Ja, har sett på biler med større motor, men dette går raskt på bekosting av tilleggsutstyr. Jeg er forsatt student, og til mitt bruk tror jeg 136hk vil være tilstrekkelig, samt at den er billigere å forsikre. Kan jeg be om at bilen skal NAF- testes før kjøp på selgers regning? Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Ja, har sett på biler med større motor, men dette går raskt på bekosting av tilleggsutstyr. Jeg er forsatt student, og til mitt bruk tror jeg 136hk vil være tilstrekkelig, samt at den er billigere å forsikre. Kan jeg be om at bilen skal NAF- testes før kjøp på selgers regning? For en bil en den prisklassen hadde jeg personlig forventet at selger hadde stilt med en NAF test på deres regning ja, ellers ville det vært uaktuelt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) En norsksolgt BMW fra 2015 har garanti fra BMW frem til 2020 / 200.000km. Såfremt den er skadefri er det ikke noe poeng i å ta NAF-test nå, man kan vente til garantien er i ferd med å gå ut. Servicehistorikken ligger forøvrig i iDriven. Endret 18. september 2018 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Er lurt å sjekke service historikk eller sjekke om bilen er trimmet hvis så kan man få avgiftbombe verstefall eller problemer med garanti. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Det er ingen avgifter for effektøkning. 1 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Det er ingen avgifter for effektøkning. Så hvis jeg potensielt chipper bilen, så er det ingen gebyrer eller avgifter? Men forsikringsselskapet må vel informeres? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Så lenge CO2/NOx ikke øker, så betaler man ikke avgifter. Men skal la folk med litt mer kompetanse gjøre oppsummeringen: https://www.tv2.no/a/9824138/ https://www.tv2.no/a/9027312/ Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Fikk nå dette bildet av selger Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Feilen er ubetydelig, og relativt billig å utbedre, men jeg liker ikke når slike ting kommer først nå. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Fikk nå dette bildet av selger https://koed.no/no-no/catalog/diagram/51_8486/1/55073?steering=L&transmission=N&productiondate=20150300 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Forrige eier hadde bare bilen i tre uker. Kan selvsagt finnes høyst tilforlatelig årsak, men hvis jeg skrur på "mistenksom-moduset" mitt lurer jeg på hva det kom av. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 Forrige eier hadde bare bilen i tre uker. Kan selvsagt finnes høyst tilforlatelig årsak, men hvis jeg skrur på "mistenksom-moduset" mitt lurer jeg på hva det kom av. Jeg også blir mistenksom av slikt. Jeg fant denne som virka mer "stueren". Den har dog gått litt mer. Er det innafor å prute 275.000 på den, eller blir det useriøst. Har ingen erfaring når det gjelder kjøp og salg av bruktbil. Lenke til kommentar
NaPlex Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Støtter forslaget over her om litt større motor. Sikt etter en rekke6 motor, eventuelt gå for en diesel. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Siden det både nevnes trimming og større motoralternativer her kan det være verdt å skyte inn at denne motoren er særdeles trimvennlig. En enkel ECU-flash gir deg 200+ HK på disse. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 Støtter forslaget over her om litt større motor. Sikt etter en rekke6 motor, eventuelt gå for en diesel. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128931393 Noe sånt? Lenke til kommentar
Silje92 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 320d n47 F30 har jeg eid. Ikke noe sprek bil, mer fremkomstmiddel-hastighet. Så er du ute etter fart og spenning, velg noe annet. N13b16 som du linket først med remap kan jo være en morsom sak(mtp. bensinlyd og ikke dieselkakling), men ikke noe "sportsbil" akkurat. ang. forsikring eller få det i vognkort, bare glem det. Remap -> kjør, som alle andre. Vil anbefale deg en bil med adaptiv cruise, trist å se knappen mangler + veldig fint på lange turer med "jojo-kjøring" som i vi har i Norge, rundt hver eneste sving Laila skal bremse ned i. Hadde helt likt interiør som denne du linket i første posten, hype i starten, over tid... meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå