Gå til innhold

Problem ved bytte av hovedkort

ok

Anbefalte innlegg

Eg har bytta ut eit msi-6382 med eit asus a7n8x deluxe.

Det gjekk heilt fint til windows-xp skulle starte opp,eg får akkurat sjå logoen så blir eg sett tilbake i den menyen der du kan velge vilket modus du vil starte windows i.Får ikkje starta sikkerhetsmodus heller.

Resten av innmaten er 2x256 pc2700ram fra apacer,connect3d9500pro,og ein xp1800 prosessor.Dette virker heilt fint no når eg har sett tilbake mitt gamle hovedkort.

Må eg gjennopprette hardisken før eg bytter.

Har lest att det er lurt å innstallere alt på nytt,men når denne maskina blei kjøpt var windows ferdigt innstallert so eg har ikkje windows-cd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var i utgangspunktet ein pakkeløsning som eg har bygd videre på.

Er det sånn å forstå att man er nødt til å ha installasjons-cd for windows for å få det til.

Vist det er slik har eg eit seriøst problem.

Lenke til kommentar

Hmm, har du ikke krav på at når du kjøper maskiner som det følger med software til skal denne følge med på cd'er..? Har du lisensinformasjon til windowsen din da? Da kan du bare installere fra en annen cd. Mulig dette er i gråsonen, men det skulle ikke være noe galt i å "piratkopiere" win så lenge du eier en lisens og bruker denne

Lenke til kommentar
Hmm, har du ikke krav på at når du kjøper maskiner som det følger med software til skal denne følge med på cd'er..?

Nei. Det er såkalt OEM lisenser som følger med når du kjøper os samtidig med maskinvare. Den går kun sammen med maskinvare du har kjøpt sammen med os. Derfor koster den mindre også.

HP f.eks legger restore inn på egen partisjon på harddisk, det kan brennes ut en restore cd om det er cd brenner på maskinen.

Men du har på ingen måte rett på at det skal følge med en retail versjon av os når du kjøper en OEM løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...