Gå til innhold

Forskjell på 1080 ti kortene?


bjornar83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel ikke alle. Mitt MSI booster bare til 1898 MHz. Ved 70% fanspeed klarer kortet å holde 2012 MHz med OC.

Det var lite med Gaming X, men når det er sagt, så er det ikke all verdens forskjell på 2012 og 1898Mhz, FPS-messig.

 

Mitt kort(Gainward Phoenix GS) klarer 1936Mhz uten OC, og holder 2030 med OC. Jeg merker ikke noe forskjell ytelsesmessig. Jeg hadde sikkert merket det hvis jeg hadde sett de ved siden av hverandre.

 

 

Uansett, mitt råd er å kjøpe et kort med god kjøler og ikke disse blowerkortene. Kan du kjøpe Rog Strix eller Gaming X, så er det greit å gjøre det, men jeg ville ikke betalt over 1000,- ekstra over et av de andre kortene med god kjøler.

 

En annen ting er hvis han vurderer vannkjøling, bør han gå for et kort det finnes fullcover til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, mitt råd er å kjøpe et kort med god kjøler og ikke disse blowerkortene. Kan du kjøpe Rog Strix eller Gaming X, så er det greit å gjøre det, men jeg ville ikke betalt over 1000,- ekstra over et av de andre kortene med god kjøler.

 

Er det kun de kortene med en vifte som er blowerkort?

Endret av bj0ssi
Lenke til kommentar

"Blower" kort : https://www.komplett.no/product/917605/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-gtx-1080-ti-turbo

 

Ikke "blower" kort: https://www.komplett.no/product/917999/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/zotac-geforce-gtx-1080-ti-amp-edition#

 

Første kortet dytter i teorien all lufta ut av skjermkortet og ut av kabinettet, det nederste kortet dumper lufta inn i kabinettet som gjør at du må ha andre vifter som drar lufta ut+all den andre lufta som er inni der også.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...