Gå til innhold

Vi sender live når Elon Musk avslører hvem som skal få fly rundt månen som turist

Anbefalte innlegg

Alt dette du nevner er selvsagt interessant og spennende, men det triste er at formålet er den dagen vi ikke kan bebo jordkloden lengre, fordi vi har ødelagt den, så håper man å sende en koloni mennesker til et annet sted for å føre slekten videre. Selv NASA representanter prater slik.

"unnskyld" at jeg ikke greier hoppe av glede av dette scenario  :)

kan vi ikke både sikre vår overlevelse og bruke det vi lærer i rommet til å bedre situasjonen her på jorden? Jeg ser ganske mange formål og fordeler med å kolonisere solsystemet utover å bare skulle sikre vår overlevelse, som selvsagt også er temmelig viktig.

Og hvilke alternativer mener du er bedre eller mer viktig for å forebygge at vi dør ut? Og hvor realistisk gjennomførbart er det? Hvilke prioriteringer burde vi ha? 

Er det ikke en ganske god Idé å fortsette med ekspansjonen slik vi har gjort i århundrer her på jorden? Vi er ganske god på dette med teknologisk utvikling og spre oss til nye leveområder når muligheten byr seg. Vi har erobret jorden, luften og lav jordbane og nå ser vi nye muligheter som byr seg videre utover. Hvorfor ikke gripe muligheten når den byr seg? Det er ikke en prosess man uten videre bare kan enes om å stoppe med så mange aktører som ønsker endring, utvikling og utnyttelse av nye ressurser eller bare ren og skjær nysgjerrighet. 

Jeg ser på det som en garanti for vår arts overlevelse å kolonisere solsystemet. Jeg synes det er verdt å ta vare på det ene teknologisk intelligente livet vi kjenner til. Det er temmelig idiotisk å bare ha denne ene plassen her på jorden om noe skulle utslette oss. Før eller siden kommer det en dinosaur dreper fra oven, eller vi utsletter oss selv. Utposter på Månen, Mars eller type O-Neill sylindere er garantier for vår overlevelse om en katastrofe skulle skje her på jorden. 

Selv NASA representanter prater slik.

Hva mener du? Skjønner ikke helt konteksten her. Hvordan prater NASAs representanter mener du?

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker da ekstremt trangsynt av deg å uttrykke noe slikt.

Hvis "trangsynet" potensielt redder livet mitt, så ja takk!

Før i tiden var det livstid strafffanger & dødsdømte som gjerne fikk "tilbud" om å delta i slikt hvor man risikerer livet. Overlevde de, ble de benådet.

Nå for tiden derimot, virker det som evolusjon er i ferd med å "gå baklengs" der dumme fjoller stiller opp på hva som helst.

Dem (vi) har ikke noe oppe i der å gjøre. Jordkloden blør mens det ødsles milliarder på "fornøyelser".

Tror CO2 utsleppet er lite i forhold til pengene (tiden) som blir brukt på slike prosjekt, er litt som husfliden dette.

Ser ikke bort fra at utsleppet også er mindre pr krone brukt enn å kjøre «0-utslepp bil»

Kan vere ultimat nytelse i noen dager dette, «komprimert» livskvalitet (og bør maxes med kvalitetsdop). Underholdende for over 7 000 000 000 beboere i timesvis, og i en helt annen klasse enn jet-motor (og grab om the pussy, med media, FBI og UD på slep).

Alt vi gjør er jo bare å stimulere noen nevroner i hjernen, og AI er de nye prestenes våte drømm (eller Watergate i n-te potens).

Vatikanet kan på sett og vis seinest å vere en forløper til «Watergate» og «Waterboarding» med sine hemmlige arkiv, sitt Inka-Gull og inkvisisjon. Gud ser det ikke eller gidd ikkje å gjere noe med det, mulig det er for puslete.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...