Gå til innhold

Vi sender live når Elon Musk avslører hvem som skal få fly rundt månen som turist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig nysgjerrig på hvem det blir og hvilket tidsrom de sikter seg inn på. Håper ferden går bra når den utføres. Utrolig spennende.

Det virker jo overhengende sannsynlig at det er Yusaku Maezawa. Han er god for +3 MRD USD så han har definitivt råd til å svi av noen hundre millioner på dette.

Lenke til kommentar

Veldig nysgjerrig på hvem det blir og hvilket tidsrom de sikter seg inn på. Håper ferden går bra når den utføres. Utrolig spennende.

Det virker jo overhengende sannsynlig at det er Yusaku Maezawa. Han er god for +3 MRD USD så han har definitivt råd til å svi av noen hundre millioner på dette.

Jeg tenkte det kanskje kunne være Daisuke Enomoto siden han har gjort et forsøk på å dra opp tidligere men ikke lyktes. https://en.wikipedia.org/wiki/Daisuke_Enomoto

Lenke til kommentar

" Det er fortsatt ikke helt utenkelig at han blir med på den første turen, som en av passasjerene sammen med Yusaku Maezawa. " - Jo, det er ganske utenkelig. Da kommer det til å stå flere tusen folk i veien for han da. Alt fra aksjonærer, ledere, SpaceX og Tesla ansatte, advokater, fans, etc and so on. No way he could go as a first travler.

Lenke til kommentar

Veldig bra :-) Da kan vi endelig få avkreftet at der ikke er strukturer på baksiden av Månen.

No er det slik at eg ikkje tror noe menneske har vert på Månen, så hva er sjangsen for at Deise personene kan få tatt et bilde av landingsplassen som ikke eksisterer ?

Øyner en sjangse for et veddemål på at Dei ikke kjem att med eit bilde som beviser det motsatte av min påstand. 1000,- NOK settes herved opp mot Den som vedder mest imot.

Noen som ordner et veddemål på at om dei har som formål å ta et slikt bilde så kommer dei ikkje frem (blir skutt ned el)

Lenke til kommentar

Det virker da ekstremt trangsynt av deg å uttrykke noe slikt.

Hvis "trangsynet" potensielt redder livet mitt, så ja takk!

Før i tiden var det livstid strafffanger & dødsdømte som gjerne fikk "tilbud" om å delta i slikt hvor man risikerer livet. Overlevde de, ble de benådet.

Nå for tiden derimot, virker det som evolusjon er i ferd med å "gå baklengs" der dumme fjoller stiller opp på hva som helst.

Dem (vi) har ikke noe oppe i der å gjøre. Jordkloden blør mens det ødsles milliarder på "fornøyelser".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begriper ikke at folk "slåss" om å få være forsøkskaniner,og attpå til betaler hundrevis av millioner. For noen latterlige fjols  :nei:

Once in a lifetime sjanse til å gjøre noe du ellers aldri ville fått muligheten til i det korte kjedelige livet ditt? Ikke så vanskelig å forstå at noen velger å gjøre dette synes jeg.

Hvis "trangsynet" potensielt redder livet mitt, så ja takk!

Før i tiden var det livstid strafffanger & dødsdømte som gjerne fikk "tilbud" om å delta i slikt hvor man risikerer livet. Overlevde de, ble de benådet.

Nå for tiden derimot, virker det som evolusjon er i ferd med å "gå baklengs" der dumme fjoller stiller opp på hva som helst.

Dem (vi) har ikke noe oppe i der å gjøre. Jordkloden blør mens det ødsles milliarder på "fornøyelser".

Det er jo deres valg da og ikke snakk om deg eller noen tvang. Dessuten folk har ulike prioriteringer og gleder her i livet eller meninger om hva som er fornuftig bruk av ressurser og hvordan vi best kan løse problemene her på kloden. Musk sine prioriteringer synes jeg virker svært fornuftige i den større sammenhengen. https://waitbutwhy.com/2016/09/spacexs-big-fking-rocket-the-full-story.html

Og hva mener du med at vi ikke har noe der oppe å gjøre? Mener du det samme om romstasjonen ISS også? Er det ikke nyttig med grunnforskningen som blir gjort der oppe? Eller i dette tilfellet med turen rundt månen for å teste ut ny teknologi og inspirere verdens befolkning om noe som er større enn oss selv? https://dearmoon.earth/

Jeg synes det er flott at noen er villig til å bruke penger på et slikt prosjekt. Andre rikinger i verden har andre tilnærminger, Bill Gates f.eks https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_%26_Melinda_Gates_Foundation. En miks av ulike forsøk og løsninger er bra. Man hadde uansett aldri fått verdens befolkning, ledere, politikere og rikinger til å enes om ett tiltak som ville løst alle verdens problemer. Vi må forsøke flere ting.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt dette du nevner er selvsagt interessant og spennende, men det triste er at formålet er den dagen vi ikke kan bebo jordkloden lengre, fordi vi har ødelagt den, så håper man å sende en koloni mennesker til et annet sted for å føre slekten videre. Selv NASA representanter prater slik.

"unnskyld" at jeg ikke greier hoppe av glede av dette scenario  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...