AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Hei! forrige uke hadde jeg et uhell. Skulle ta ut sykkelen min, fra en slik platting vi har, som er liten og står skrått over en bratt, lang skråning, men så datt jeg ned skråningen ettersom.. ja, jeg vet ikke om jeg tråkket utfor eller gled bakover, men datt ned gjorde jeg nå uansett. Påfølgende hadde jeg jo såklart ganske vondt, men så ikke noe verre ut en et oppskrapt kne og veldig mye blåmerker. Men! Noe kjennes på en måte galt ut "inni" kneet. eller på toppen. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. kjenner det for eksempel når jeg sykler. men kjennes også ikke normalt når jeg sitter. eller går. Det er jo 'bare' en uke siden uhellet, så kan jo kanskje ikke forvente at det skal kjennes bra ut. Hvor lenge burde jeg eventuelt se det an før jeg oppsøker noen? Og hvem oppsøker jeg? kjennes også ut som kneet lettere går bakover, hvis dere skjønner hva jeg mener, når det skikkelig ubehagelig går 'feil' retning. Anonymous poster hash: e1432...c46 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Du starter alltid med slikt hos fastlegen din, som henviser deg videre riktig sted om ikke fastlegen har løsningen. Oftest er jo tidligere jo bedre, så du kan gjerne ringe å bestille time i morgen. Du må ikke være sikker på at det er noe som krever behandling før du oppsøker lege, legen blir ikke sur på deg om det blir bra av seg selv Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Har ca. nettopp flyttet (student), så har ikke fastlege.. Burde vel kanskje skaffe meg det? Men vet noen om det eventuelt er noen andre jeg kan oppsøke? (og som det helst er mulig å kontakte på e-post, de fleste jeg finner på internett oppgir kun telefonnummer, men synes det er litt ubehagelig å ringe) (posisjon er Trondheim) Anonymous poster hash: e1432...c46 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Fant denne: Fastleger tilknyttet helsetjenesten ved universiteter og høyskoler kan benyttes av studenter som har betalt semesteravgift og av deres barn under 16 år. Studenter som flytter tilbake til tidligere bostedskommune innen tre år, har krav på å få tilbake sin fastlege i kommunen selv om listen er full. Så du kan evt sjekke om skolen har en slik ordning eller bytte fastlege. Om de tar epost eller ikke spørs nok på legekontoret. Noen legekontor har også en app man kan bruke for timebestilling. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Bestilte time her https://www.sit.no/helse/timebestilling, noen som vet noe om det? fikk ikke skrevet så lang kommentar da... "i kke benytt denne tjenesten dersom det gjelder øyeblikkelig hjelp.", så ser ut som jeg kan bruke den i hvert fall? Anonymous poster hash: e1432...c46 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Bestilte time her https://www.sit.no/helse/timebestilling, noen som vet noe om det? fikk ikke skrevet så lang kommentar da... "i kke benytt denne tjenesten dersom det gjelder øyeblikkelig hjelp.", så ser ut som jeg kan bruke den i hvert fall? Anonymous poster hash: e1432...c46 Ser ut som om du kan bruke den ja, kjør på 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Fant denne: Fastleger tilknyttet helsetjenesten ved universiteter og høyskoler kan benyttes av studenter som har betalt semesteravgift og av deres barn under 16 år. Studenter som flytter tilbake til tidligere bostedskommune innen tre år, har krav på å få tilbake sin fastlege i kommunen selv om listen er full. Så du kan evt sjekke om skolen har en slik ordning eller bytte fastlege. Om de tar epost eller ikke spørs nok på legekontoret. Noen legekontor har også en app man kan bruke for timebestilling. Oki, tusen takk! Skal se på det (moren min sier jeg kanskje burde se det an i to uker? men tenker det blir litt dumt å gå rundt å tenke på det, så kan jo bare få sjekket det ut.) igjen, takk! (lite sidespørsmål, når jeg først er her: hvis man lurer på om alt kanskje ikke er helt, helt ok i hodet sitt, og kanskje vil finne ut/ordne opp i det på et vis, sier man det til legen, eller vet noen fremgangsmåten for det?) Anonymous poster hash: e1432...c46 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Ta det opp med legen, så får du evt en henvisning videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 jeg er fan av å dra rett til fysio altså (disclaimer: personal opinion). Sier ikke det er lurt i ditt tilfelle, kan hende det er litt ugne greier med kneet ditt som selv ikke en tungt skolert fysioterapeut makter å fikse i en håndvending... Men om du sitter med ventetid, at det evt. skulle ta tid å få ny fastlege og legevakten ikke har tid til deg, så vet du nå det at det går an å dukke opp hos fysioterapeut uten henvisning fra lege. Kjipt å gå lenge uten fagkyndig trøst og god behandling høhø Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Men man må vel betale alt selv om en henvender seg direkte til fysioterapeut? Har lurt på dette selv.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Men man må vel betale alt selv om en henvender seg direkte til fysioterapeut? Har lurt på dette selv.. Når du går til fysioterapeut eller manuellterapeut, får du dekket deler av utgiftene dine til behandlingen. Som hovedregel må du betale en egenandel som teller med i opptjeningen til frikort for egenandelstak 2. For at du skal få dekket utgifter, må fysioterapeuten ha avtale om driftstilskudd med kommunen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Betalte 600 kroner for en jævla grundig undersøkelse for ikke så lenge siden. Fikk sågar en ultralydundersøkelse. Helt sjukt. Fått vilt respekt for fysioterapeuter. Vel anvendte penger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 fortsatt vondt. egentlig kanskje verre. drar jeg til lege eller fysioterapeut? noe annet? har ikke fastlege der jeg bor enda.. og er student, så ikke så alt for mye å legge ut heller.. Anonymous poster hash: e1432...c46 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Lege. Hvor holder du til? Har gjerne lege for studenter. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Trondheim. Tror NTNU har egen lege for studenter ja, men virker som man må ha fastlege der da (hos NTNU?slik jeg har forstått det), og er fullt der. Anonymous poster hash: e1432...c46 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 https://www.trondheim.kommune.no/tema/helse-og-omsorg/helsetjenester/fastlege/ Nedtrekk 2. "Har du ikke fastlege i Trondheim". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå