siggen80 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei. Jeg er rett og slett nybegynner når det gjelder overklokking, så jeg har prøvd litt frem og tilbake! Men problemet er at etter min siste justering får jeg ikke staret opp pc'en. Det er heller ikke hjelp i å ta ut bios-batteriet. Er det noen andre som vet hva heg kan gjore for å fikse problemet? Takk Lenke til kommentar
EC Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Feilpostet, hører hjemme under Overklokking -> hovedkort/ram. Tråden flyttes. Du kan forsøke å resette BIOS vha. Clear CMOS -jumperen (det har du kanskje gjort allerede?). En annen ting du kan gjøre er å ta ut prosessoren og sette den på plass (kommer an på prosessortype og hovedkortet). Du kan også sjekke med hovedkortets brukerhåndbok og se etter hvilken tast du skal holde inne under oppstart for å laste BIOS med original konfigurasjon (normalt er det shift). Lenke til kommentar
titus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Les i håndboken for hovedkortet ditt hvordan du resetter BIOS! Jeg måtte koble fra strømledningen til PC'en og flytte på en "jumper" frem og tilbake på mitt Abit NF7-S hovedkort for å resette BIOS. Lenke til kommentar
terjer Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 En ting som funker på mitt hovedkort (Asus) er å ta ut minnebrikkene og boote. Hovedkortet piper siden den ikke har minne, sette det inn igjen og boote så havner man rett i biosen og man kan stille ting tilbake. Litt enklere enn å ta av CPU :-) Lenke til kommentar
siggen80 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 har nå prøvd å ta ut prosessoren og sette den til bake igjen samtidig som jeg flyttet på cmos jumperen, men det var ingen avdelene som var hjelp i. Uheldigvis Lenke til kommentar
siggen80 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 ok da prøver jeg det også Lenke til kommentar
titus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvilket hovedkort har du? Som nevnt kan det tenkes at du må koble fra strømledningen til PC'en når du resetter BIOS - har du gjort det? Lenke til kommentar
siggen80 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har et Asus A7N8X Deluxe, og har tatt ut strømforsyningen når jeg har holdt på ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå