sjamanen Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Hei Jeg har søkt litt rundt på forumet og sett litt på ulike måter å "roote" telefonen min på.Blir ikke helt klok på det her.Det jeg ønsker å oppnå er veldig enkelt: Min Moto G5 med kun noen få apper, uten mulighet til å gå rundt dette. Jeg vil bare ha telefon, meldinger og Spotify. Thats it.Hvordan kan jeg gjøre det her? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Ehh? Slett alle appene dine? 2 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Ja, og hvordan forhindrer jeg at jeg kan legge de rett inn igjen? Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 På feks Huawei kan man sette telefonen i "enkel modus". Da velger du selv hvilke apper som skal være synlige. Men man kan selvfølgelig gå ut av modusen. Kanskje er noe lignende på din også? Og er det ikke bare å la være å installere appene igjen..? Lenke til kommentar
Populært innlegg JFM Skrevet 17. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2018 Ja, og hvordan forhindrer jeg at jeg kan legge de rett inn igjen? viljestyrke? 14 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 viljestyrke? Folkens, kan dere ikke bare ligge unna disse trådene når svarene bare er tull? Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 På feks Huawei kan man sette telefonen i "enkel modus". Da velger du selv hvilke apper som skal være synlige. Men man kan selvfølgelig gå ut av modusen. Kanskje er noe lignende på din også? Og er det ikke bare å la være å installere appene igjen..? Dessverre har jeg ikke noe sånt som jeg kan se! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Folkens, kan dere ikke bare ligge unna disse trådene når svarene bare er tull? Hva mener du? 3 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Det ville nok hjulpet å forklart hvorfor du ønsker dette. Er det fordi et barn skal bruke telefonen og du ønsker å begrense hvilke apper som er tilgjengelig, finnes det child mode/kid mode enten fra produsent, eller fra 3-part. Det er faktisk en 3-part som heter kid mode. Kid mode kan naturligvis brukes om det ikke er barn som skal bruke telefonen også. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) Hvorfor på død og liv ha spotify da? Kutt ut spotify og kjøp deg en ikke-smart mobil. Endret 18. september 2018 av 8DX8QO0Y 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Kan jo være mange ting han prøver å gjøre. Om det er jobb-telefon som skal deles mellom mange så kan det jo være praktisk med en slik enkel modus sånn at ikke folk klusser til for mye. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Kan jo være mange ting han prøver å gjøre. Om det er jobb-telefon som skal deles mellom mange så kan det jo være praktisk med en slik enkel modus sånn at ikke folk klusser til for mye. Ja, viktig med spotify på bedriftens mobil? 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Ja, viktig med spotify på bedriftens mobil? Ja, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Ja, hvorfor ikke? Vanligvis vil arbeidsgivere at man ikke bruker mobilen til underholdning i arbeidstiden Endret 19. september 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Vanligvis vil arbeidsgivere at man ikke bruker mobilen til underholdning i arbeidstidenDa har du en sær arbeidsgiver, de fleste innser at musikk på øret kan øke fokus som igjen øker produktivitet 2 Lenke til kommentar
minim Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Har samme inntrykk som MariusJS. Uproblematisk om det brukes korrekt. Vi har et komkret punkt om at Facebook er OK også innenfor rimelighetens grenser (husker ikke tekst..). Tror ikke dette er unikt for arbeidsgivere som følger tiden. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Vanligvis vil arbeidsgivere at man ikke bruker mobilen til underholdning i arbeidstiden Musikk er ikke underholdning. Det bare er. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Vanligvis vil arbeidsgivere at man ikke bruker mobilen til underholdning i arbeidstiden Ingen arbeidsgivere som jeg har vært borte i legger seg oppi hva en bruker telefonen til på fritiden. Det kan hende en må betale ekstra datapakke® og minnekort selv men det er ikke noe problem. Under store arrangement, type VM og OL, kan det hende arbeidsgivere legger seg oppi hva folk bruker båndbredde på det vanlige nettverket til da det struper båndbredden når "alle" skal streame tv-sendingene i arbeidstiden. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Da har du en sær arbeidsgiver, de fleste innser at musikk på øret kan øke fokus som igjen øker produktivitet Ok. Trodde det var sånn overalt. Får knapt ta mobilen opp av lommen for å swipe vekk låseskjermen og se om meldinger/mailer er viktige eller kan vente til pausene. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Ok. Trodde det var sånn overalt. Får knapt ta mobilen opp av lommen for å swipe vekk låseskjermen og se om meldinger/mailer er viktige eller kan vente til pausene. Ganske store forskjeller, har vært ett sted hvor mobil generelt ikke var tillatt å ta opp fra lomma jeg også, men da stort sett pga sikkerhet, og selv der var musikk tillatt når man var visse steder. Min erfaring er at de fleste steder i dag er ganske liberale så lenge du får gjort det du skal og er effektiv, helt hva du gjør i mellomtiden legger de seg gjerne ikke alt for mye borti. Men det er jo klart stor forskjell på dødperioder og perioder med mye å gjøre. Har flere steder jobbet i jula og sommerferien, da er det gjerne ganske åpent for å gjøre relativt mye så lenge man ikke unnlater å gjøre de få arbeidsoppgavene som er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå