mortizz Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 fil.txt ser sånn ut: linje 1 linje 2 linje 3 har noen et enkelt script som sletter f. eks 2. linje? altså, man kan med en variabel angi hvilken linje som skal slettes.. linje 2 slettet: linje 1 linje 3 Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Dette kan du fint gjere sjølv. Bruk t.d. file() til å lese inn fila. Fjern linje 2, ved hjelp av litt stokking av array-funksjonar (det finns ingen funksjon for å slette ein verdi i ein tabell i PHP, såvidt eg veit); deretter bruke implode() for å sette fila saman til ein lang streng (bruk t.d. "\n\r" som "glue"). Denne strengen kan du så skrive til fila igjen, med fopen() og fputs(). Lykke til! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 man bruker vel gjerne \r\n om ikke jeg husker feil? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 det finns ingen funksjon for å slette ein verdi i ein tabell i PHP, såvidt eg veit Man kan bruke unset, f.eks unset(mittArray[2]). Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Vis man er totalt idiot i php så gjelder disse svarene lite. *fra egen erfaring * Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Vis man er totalt idiot i php så gjelder disse svarene lite. *fra egen erfaring * nå er ikke jeg totalt idiot da, men kanskje litt skal nok få det til takk for hjelpen Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 "\r\n" vil vere korrekt, ja.. Min feil. Spør om du får trøbbel med noko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå