Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Webhotel er en pakketur til Gran Canaria som alle webdesignere har årlig. Den dekker hotellet, mens flybilletten må du betale selv. Ganske morro til tider, vertfall når PoleCat og tjcombo får fnerten av alokohol..

:)

Nei et webhotell er noe helt annet (selv om ideen ovenfor har potensiale:) )

Man får serverplass, e-post, domene osv, alt etter hva man betaler. Alt i ett tilbud lissom. Er sikkert folk som har en bedre forklaring enn denne.

Lenke til kommentar

Et webhotell er stedet/serveren du leier hotellrom til siden din. Altså til der du laster opp filene dine til. Som en konto.

Ganske morro til tider, vertfall når PoleCat og tjcombo får fnerten av alokohol..

Gleder meg til neste tur, Mikka og Arve har lovet å ta en flaske 96% på styrten.

Lenke til kommentar

Med "om meg" begrepet, tipper jeg han mente en ren side der det står litt fakta om en ting, bilder osv.. Om siden til din far ikke inneholder noe spesielt (f.eks webshop), trenger du ikke noe webhotell. Skaff deg en serverkonto (Start er vel gratis/billig), og et domene..

Lenke til kommentar
Har nå gjort ferdig en hjemmeside for min fars firma. Skal nå registrere adressen hos Mimer, men der får jeg spørsmål om webhotell. Hva i all verden er dette? Føler meg en smule nybegynner nå, men dette har jeg heller aldri gjort før.

Et domene må styres til websidene det skal vise.

webhotell: Det vil si at websidene ligger hos Mimers server.

Hvis du ikke skal ha webhotell må du enten

-styre domenet til egen server.

-styre domenet til en "gratis server". Det vil si at du må opprette et hjemmeside-område http://www.start.no/om/ For så å styre domenet til adressen til området du opprettet.

Jeg vil anbefale webhotell, fordi du får med [email protected] mail-konto. Pluss at webhotell støtter webscript som php, asp etc. Du får også muligheten til å sjekke statistikk på hvor mange som har besøkt siden.

"Gratis servere" er som regel tregere med å laste siden. Pluss de ofte legger inn reklame eller popups (jeg vet ikke om det er reklame på start.no sin).

Jeg ville ikke valgt Mimer. Velg heller webdeal.no De er billigere og bedre. Dette er ikke ment som reklame, kun sunn fornuft. Du får domene og hosting(webhotell) til ca. 750.-(inkl. mva.) i året.

Endret av Sliver
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale webhotell, fordi du får med [email protected] mail-konto. Pluss at webhotell støtter webscript som php, asp etc. Du får også muligheten til å sjekke statistikk på hvor mange som har besøkt siden.

"Gratis servere" er som regel tregere med å laste siden. Pluss de ofte legger inn reklame eller popups (jeg vet ikke om det er reklame på start.no sin).

Vel.. Jeg har domenepakke hos DomeneShop og serverkonto hos EasyISP (har shellkonto der), altå jeg har ikke noe webhotel. Jeg får fremdeles brukernavn@domene-mailkonto (2stk) og har støtte for PHP og litt annet stæsj. Har ikke støtte for MySQL dog..

De andre finessene må du kanskje ha webhotel..

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg har domenepakke hos DomeneShop og serverkonto hos EasyISP (har shellkonto der), altå jeg har ikke noe webhotel. Jeg får fremdeles brukernavn@domene-mailkonto (2stk) og har støtte for PHP og litt annet stæsj. Har ikke støtte for MySQL dog..

De andre finessene må du kanskje ha webhotel..

Shell-kontoen din blir jo akurat det samme som et webhotel vel..? Bare et annet navn fordi shell-kontoen også tillater bots, etc. Eller lagrer man ikke websider på shell-kontoer? Nå har i hverfall The_evil_blue_toad fått noen gode alternativer å velge på! :thumbup:

Endret av Sliver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...