Gå til innhold

Matpause på jobb.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun ein antagelse frå min side fordi sjåførar ofte har betalte matpausar sidan dei ikkje har tilgang til pauserom.

Det var et veldig langt og bastant svar, inkludert "gode råd" basert på en antakelse.

Jeg kan ikke se at det finnes særlig mange transportyrker der oppdeling av pauser er verken saklig eller forsvarlig. (Det betyr selvsagt ikke at det ikke skjer. Og jeg kan godt anta at lederen til TS uansett ikke vet/forventer at sjåfører har rettigheter). Kjører hun større bil skal hun uansett ha 30+15 minutter sammenhengende pause i løpet av arbeidsdagen. Kjører hun mindre bil og/eller mye lokalt kan det godt hende det blir naturlig for henne å komme tilbake til TS' arbeidssted for å avvikle pause før eller etter hun laster bilen på nytt.

Det er uansett stor sannsynlighet for at dama er enten personlig næringsdrivende eller ansatt i et annet selskap enn TS. Da har TS' sjef ingenting med hvordan hun avvikler pause i det hele tatt. Og om han mener han har det må han gå enten til henne eller hennes sjef, ikke TS.

Sånn. Nå synset jeg mye og.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ubetalt lunsj når jeg jobbet for en kjede som selger byggevarer. Det var selvfølgelig greit, ettersom vi hadde tilgjengelig pauserom og fritt kunne forlate arbeidsplassen. Ofte hadde vi så mye å gjøre at jeg droppet lunsjen, eller hev i meg en rask snacks. Da skrev jeg alltid en halv time overtid, noe som var helt greit for sjefen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...