Gå til innhold

Netflix mener undersøkelse sammenligner epler og pærer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, punktlisten til Ronander stemmer nok den, men det forklarer fremdeles ikke hvorfor vi skal ta til takke med dyr billett og dårlig utvalg. Hadde vel kanskje forventet et noe mer utfyllende svar fra en pressetalsmann for et så stort selskap (uavhengig av at de outsourcer denne tjenesten).

Et av de mest brukte argumentene mot å bruke Netflix er nettopp det dårlige utvalget.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En må også ha i bakhode valutasvingningene som har vært i det siste. Tyrkia som for eks var nevnt som en veldig rimelig plass har akkurat hatt en veldig dropp i verdi på sin valuta osv som vil så feil ut så lenge ikke netflix sine priser er endret etter dette.

Selv synes jeg Netflix har godt utvalg, dvs en finner muligens ikke akkurat den filmen eller serien en hadde tenkt å se men en finner veldig mye annet som frister. Og er begynner å bli ekstremt mye Netflix Originals av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Talet på titlar er eigentleg ikkje så nøye med, spørsmålet er kor mange seriar og filmar som Netflix har av god nok kvalitet.

At enkelte andre land også har tilgang på 1000 dårlige amatørfilmar er eg ikkje spesielt misunneleg for.

Det eg er misunneleg på er prisen og det at enkelte andre land har ein meir gjennomtenkt portefølge.

Det å legge ut f.eks. sesong 3 til 5 av ein vilkårlig serie gir meg ingenting av verdi, sjølv om Netflix då kan skryte på seg ein ekstra tittel i utvalget, då vil eg heller ha ein mindre katalog beståande kun av nokre få men veldig gode (komplette) seriar.

Lenke til kommentar

Hvis antallet titler stemmer, må jeg snart ha rundet Netflix, og det har jeg ikke - langt i fra! Så tar ikke akkurat denne undersøkelsen seriøst...

Hvis du ikke har lagt merke til det kommer og går filmer fra nettjenesten, antallet er hvor mange som er der akkurat nå og stemmer nok bra. det kan godt være at du har sett over 150dager med filmer fra netflix, men alle de filmene er ikke tilgjengelige i dag.

Redigert: serier er også hvor mange titler de har og jeg tror ikke hver sesong av samme serie teller som en egen tittel.

Talet på titlar er eigentleg ikkje så nøye med, spørsmålet er kor mange seriar og filmar som Netflix har av god nok kvalitet.

At enkelte andre land også har tilgang på 1000 dårlige amatørfilmar er eg ikkje spesielt misunneleg for.

Det eg er misunneleg på er prisen og det at enkelte andre land har ein meir gjennomtenkt portefølge.

Det å legge ut f.eks. sesong 3 til 5 av ein vilkårlig serie gir meg ingenting av verdi, sjølv om Netflix då kan skryte på seg ein ekstra tittel i utvalget, då vil eg heller ha ein mindre katalog beståande kun av nokre få men veldig gode (komplette) seriar.

Dette er noe som har irritert meg også, hvis det er en filmtriologi også ligger bare en av filmene på netflix og det trenger ikke være den første engang. Det er også ganske mange "klassikere" som egentlig aldri burde tas av tjenesten, mye av problemet er nok at det ikke er noen i netflix Norge som jobber med "innkjøp" til norsk netflix(jeg kan ta feil men i så fall burde denne personen finne en ny jobb), og hvis det ikke er en person som kan ta å aktivt jobbe for å gi ett fornuftig utvalg må vi ta til takke med det som selges billigst på det tidspunktet selv om det ikke gir noen fornuft.

For eksempel hadde netflix usa Jurassic Park filmene når Jurassic World 2 gikk på kinoene, dette er jo ren logikk at dette er hva folk vil se rundt de tider.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

1 Netflix har begrenset folks preferanser ved å snevre inn stjernerating i bytte mot en enklere løsning som i større grad begrenser hvilke typer/sjanger/undersjanger folk egentlig liker litt, sånn passe, veldig godt osv. Mindre mangfold i preferanser skjuler også begrenset utvalg i forhold til en mer spisset preferansemodell tilpasset den enkelte kunde,

2 Flere land har bedre priser, men Netflix er ikke transparente og lar deg sammenlikne prisen ved å gå til www.netflix.dk f.eks for å se hva naboen betaler

3 Før Netflix startet med all egenproduksjonen på veien til å bli mer som en tradisjonell tv-tilbyder klarte de å tilby en billigere tjeneste med masse innhold.

4 Er det virkelig høye lisenskostnader på all egenproduksjonen som har fått så mye plass i de seneste årene?

Lenke til kommentar

4 Er det virkelig høye lisenskostnader på all egenproduksjonen som har fått så mye plass i de seneste årene?

Det er nettopp det det ikke er. Derfor bruker de mer og mer penger på egenproduksjoner, som de kan tilby til alle kundene med langt færre hindere og med færre mellomledd(slipper en hær med lisenssoldater for å spore opp og forhandle med alle lisenshaverne rundt omkring i verden blant annet).

Det er store begrensninger på eksterne ting de kjøper inn og jeg blir ikke overrasket hvis de har økt prisene sine i takt med at Netflix satser mer og mer på egne produksjoner(de føler seg truet).

Dette er noe alle de store streamingtjenester gjør for tiden, mer profitt(vil jeg anta, med færre mellomledd) og mer kontroll på produksjonene når det gjelder distribusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...