Gå til innhold

Kaffe over Laptop


vaal

Anbefalte innlegg

For s........, klarte å søle en kopp kaffe over laptoppen min i dag tidlig. Hvordan i allverden klarte jeg det.....? Aner ikke! :wallbash:

 

Hva bør gjøres om det i det hele tatt er mulig å gjøre noe?

 

Ønskelisten min til jul er plutselig justert.........trolig for sent for julenissen å gjøre noe.....

 

--

KL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta ut batteriet er jo en god idé.. men sikkert for sent allerede. deretter blir det vel å sende inn til rens?

hvis det smalt litt og kom litt røyk er vel det kanskje bortkastede penger men funka på min stasjonere når en full kaffetrakter landet på min. Jeg rensa min selv, men vet faktisk ikke helt hva slags ledningsevne isopropanol har.. kanskje bare ufortjent N00b flaks for min del?

 

Lykke til vaffal! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva var så useriøst med dette, Basus? Han prøvde å lære laptop'en å drikke kaffe, og mislyktes. Da må det være lov å spørre hva som kan gjøres for å redde situasjonen. Ville tro at det lar seg gjøre å redde i hvert fall mye av maskinen, men noe må nok byttes ut. Dette har sikkert andre mer erfaringer med. :roll:

Lenke til kommentar
Idiot, tåpelig og useriøst innlegg, håper du får en liten ferie, moderatorene har fått rapport fra meg.  :angry:

Kalle andre for idiot vil jeg si er tåpelig oppførsel!

 

Det må da være lov å være litt frustrert når man søler noe på sin dyrebare laptop, for alt han vet kan det hende den har vandret til de evige jaktmarker. Han spør jo hva man kan gjøre for å reparere skadene så jeg mener at denne tråden ikke er useriøs.

 

 

Tilbake til saken. Hvis det ikke ble noen kortsluttning (kom det gnist eller røyk...?) så kan du være så heldig at du må bytte bare tastaturet og kansje batteriet. Hvis det hadde vært meg ville jeg først sjekket om du har forsikring som dekker det (f.eks tabbe forsikring) så ville jeg skrudd den opp for å sjekke skadene, altså hvo mye kaffe som ligge inni laptop'en

 

 

Edit: Hvor sølte du kaffen og hvor mye kaffe sølte du? Lå pc'n å badet i kaffe eller snakker vi en munnfull? Hvis batteriet fikk kaffe på seg så ville jeg byttet det ut, for det kan hende det er kortsluttet. Så lenge det ikke kom kaffe inn i dvd-spilleren så holder det å tørke av den. Hvis du har sølt kaffe oppi tastaturet tror jeg du bare skal bytte ut det.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Du kan jo demontere så mye som mulig.

Fjerne tastatur (det ligger en liten film rett under tastene) og passe på at det ikke ligger Kaffi rester på hovedkortet osv. Det er ganske lett å åpne laptop'en, bare husk å legg skruene systematisk tilside slik at du kan skru den igjen etterpå.

 

Hvilken modell/type er det, kan kanskje finne service manual på internett.

 

edit: lese hele topic hjelper jo litt :roll:

edit2: Fant ikke Service Manual, kun User's Guide, som ikke er til så stor hjelp her.

Endret av JoKr
Lenke til kommentar
takker for seriøst svar BASUS!

 

Dvd-spiller og batteri tatt ut. Liggger til tørk, tror jeg lar den ligge en stund før jeg prøver å starte opp! Ikke noe røyk, poff og pang.

 

Liker forøvrig ikke at noen kaller meg idiot :mad:

 

--

KL

Hei.

Ikke ta deg nær av denne "basus". Jeg synes det er artig at du formulerer deg livlig! I dette forumet er det tross alt svært mange ulike mennesker, både hva alder og personlighet angår. Det må være rom for alle. Godt å se at du fikk gode tilbakemeldinger fra litt mer romslige og seriøse deltakere i forumet. Har forøvrig gjort noe av det samme med min egen PC, men med øl... Heldigvis gitt det på garantien. Lykke til med PC'en!

 

Og: Det er lettere å forandre sitt eget sinn enn andres. ;)

Lenke til kommentar
' date='17/12/2003 : 14:57'] Kommer ann på garantien på pc'n, men dell har ganske grei "kaffe garanti" :D

Kan lære pc'n å drikke optil 5 ganger eller no sånt...

He he :green:

Jeg var nok litt heldig.... Men må føye til at det hadde vært vanvittig mye problemer med PC'en i fokant av øl-episoden. Syntes liksom jeg kunne kreve min rett. (HP's bærbare anbefales ikke...)

Lenke til kommentar

uhell kan hande de beste.

 

for 10 år siden mistet jeg cola oppi tastaturet på en vanlig stationer pc

 

 

når det gjelder bærbare pc'r så skal man være forsiktige med dem,

for bærbare pc'r kan ta kraftig hevn " svensk forsker fikk brent penis kraftig etter

å ha hatt laptopen på fanget, mens han hadde bare bokser eller noe sånt på"

 

har ingen link men finnes sikkert folk som kan finne en link

 

MR_T

Lenke til kommentar
Jeg er enig med basus hvis denne tråden er i familie med "støvsuger" og "knukket radeon". den har samme symptomene...

 

maskinen har nok kortsluttet dersom maskinen var på når dette skjedde, og da kan kanskje maskinen henges opp på veggen...

Dette er ikke nødvendig, har klart å kasta et glass med cola på et hovedkort som stå på.

Det skjedde ved at jeg svingte til arma og kom bort i glasset og en halv liter med cola landa på unix server som sto på pulten og dura.

Colan landet både på hovedkortet og skjermkortet.

 

Og alt fungere den dag i dag, slo av maskinen og trakk ut strømmen og tørket opp det som var synlig.

Lenke til kommentar

Så fort noe slikt skjer så skru av fort som fy, gjerne napp ut stikk kontakter etc. Så må man rense godt, la den. La så tørke veldig lenge, snakk om en 1-5 dager ca, alt ettersom luftfuktighet og varme i rommet.

 

Cola leder jo ikke strøm så godt for de som nevnte cola her. Blir bare skikkelig klissetet. hehe, trykk en tast og den henger seg fast. hehe-

 

Og til slutt litt off topic, dere husker han som ringte PC support og sa at kaffekopp holderen knapp? Hæ sa supoort fyren og prøvde å finne ut hva denne koppholderen var for noe. Til slutt så kom han frem til at det stod 4X på den, ergo kunden hadde brukt CD rom skuffen som kopp holder til kaffen sin. hehe lo fælt av den når den kom for maaaange år siden.

 

Men til trådstarter. Rens og tørk alt, ikke kjør på noe størm før alt er 100% sikkert tørket igjen. Har det trukket kaffe inn i enheter som har drev og kjemikalier i seg (vifter, DVD/CD stasjoner, batterier etc) så bør nok de byttes, eller renses ekstra godt.

 

Lykke til i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...