FrihetensRegn Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 "tedla" sine service priser ligger på deres sider. De har ikke noen ekstreme priser. Når nesten nye biler må repareres pga designfeil/dårlig kvalitet, så er det lett å forstå at det fort kan bli dyrt: https://youtu.be/JwU1GmmftVk 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) "Dette har vært Teslas policy fra starten. Ingen skal få lov å reparere en Tesla utenfor Tesla-systemet." Men det er ganske tullete, blir som komplett sier ingen får reparere pcer bortsett fra komplett. Ergo vil det gjøre prisene høyere og tilgjengeligheten fraværende. Forstår at tesla vil reparatørene skal ha utdannelse og riktig deler. Men tesla kan vel ikke i følge norsk lov nekte reparasjon eller garanti hvis reprasjonen ikke er årsaken til problemene. Blir jo samme tullet som skriverprodusentene gjør byttet man uorginale deler forsvinner reklamasjonen. De ønsker rett og slett ikke å bruke tid på det. Tror sannheten det også service planene vil gjøre folk heller selger bilen brukt en å reparere den. Eller tvinge folk å betale service som ikke er nødvendig kun inntekt fordi frykten for høye priser er der. Endret 18. september 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Når nesten nye biler må repareres pga designfeil/dårlig kvalitet, så er det lett å forstå at det fort kan bli dyrt: Dette har ingenting med service prisene å gjøre. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) Men det er ganske tullete, blir som komplett sier ingen får reparere pcer bortsett fra komplett. Ergo vil det gjøre prisene høyere og tilgjengeligheten fraværende. Forstår at tesla vil reparatørene skal ha utdannelse og riktig deler. Men tesla kan vel ikke i følge norsk lov nekte reparasjon eller garanti hvis reprasjonen ikke er årsaken til problemene. Blir jo samme tullet som skriverprodusentene gjør byttet man uorginale deler forsvinner reklamasjonen. De ønsker rett og slett ikke å bruke tid på det. Tror sannheten det også service planene vil gjøre folk heller selger bilen brukt en å reparere den. Eller tvinge folk å betale service som ikke er nødvendig kun inntekt fordi frykten for høye priser er der. Men for pokker da, leser du i det hele tatt det du svarer på? Jeg påpekte jo nettopp at man faktisk kan reparere Teslas biler andre steder enn hos Tesla selv! Jeg linket til en side som viser autoriserte verksteder! Herregud, dette blir faen meg for dumt. Når nesten nye biler må repareres pga designfeil/dårlig kvalitet, så er det lett å forstå at det fort kan bli dyrt: https://youtu.be/JwU1GmmftVk Jada, for alle nye biler må det, ikke sant? Jesus Kristus... FUD FUD FUD, løgn løgn løgn. Endret 18. september 2018 av hekomo 2 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Problemet her i Norge, er moms. Det kondemneres MYE elbiler i Norge, for skader som ville blitt reparert i utlandet. Bilen er momsfri ved kjøp, men alle deler må du betale moms på hvis du må reparere. Tar man det i betraktning, så er ikkr delene på en Tesla nevneverdig mye dyrere enn f.eks deler til en Audi/Mercedes/Bmw, med samme kjøpspris en Tesla ville hatt samme avgifter. Nå her er det en mulighet for an scam, importer en tesla, kondemner den, plukk av alle deler som er relevante, send til utlandet, skru på deler, importer som brukt, fortsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå