Gå til innhold

Tesla skal ta seg av skadereparasjoner selv


Anbefalte innlegg

 

Kan være, men generelt har de tidligere sagt at service biten ikke skal være en melkeku. Blir spennende å se.

 

Har du Tesla? En El-bil-syndrom er rustne bremseskiver. Prøv å gjett hva Tesla tar for å skifte bremseskiver og klosser? Du blir å få sjokk!

Betalte 0 kr for dette. Spurte bare Tesla om jeg kunne få bedre bremser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musk må ha verdensrekord i å skylde på andre for selvpåførte problemer. Årsaken til ventetidene er en kombinasjon av elendig kvalitet og at Tesla har nedprioritert å investere i et tilstrekkelig lager av deler.

 

Helt uten skam den mannen.

 

Venter bare på et svar som inneholder FUD og krisemaksimering :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kan være, men generelt har de tidligere sagt at service biten ikke skal være en melkeku. Blir spennende å se.

 

Har du Tesla? En El-bil-syndrom er rustne bremseskiver. Prøv å gjett hva Tesla tar for å skifte bremseskiver og klosser? Du blir å få sjokk!

Betalte 0 kr for dette. Spurte bare Tesla om jeg kunne få bedre bremser.

Og det var ikke fordi bremsene var blitt rustne (har ikke hørt at dette er noe problem i det hele tatt siden det ligger inne i programvaren at bremsene brukes automatisk nok til at det ikke kommer rust.)

Jeg fikk nye bremser fordi de har fått en ny type siden jeg kjøpte bilen i 2013, som har kortere bremsestrekning når det er under 0 grader.

Lenke til kommentar

 

Tesla har skyhøye priser på reservedeler, noe som har fått forsikringsselskapene til å skru opp prisene på forsikring av Tesla. Tesla er dyre på det meste, og det er umulig å kjøpe uoriginale deler. Merkeverksted har også generelt ekstremt høye priser, og dessverre følger også frittstående etter i prisgaloppen.

 

Og den påstanden har du dokumentasjon på?

 

Forsikringen min har nemlig blitt *rimeligere* siden 2015 (P85D Luda, full kasko nå knapt 200 kr dyrere enn min tidligere BMW 320d), og prisen på for eks. en frontfanger har fått redusert pris siden 2015.

Vi har marginalt dyrere forsikring på vår Model S enn vi hadde på Hyundaien før. Så nei, Tesla er ikke dyr å forsikre.

Lenke til kommentar

Har du Tesla? En El-bil-syndrom er rustne bremseskiver. Prøv å gjett hva Tesla tar for å skifte bremseskiver og klosser? Du blir å få sjokk!

 

Minimalt problem, i og med at Tesla har oppdatert bilene til å bruke de fysiske bremsene innimellom, slik at eventuell rust ikke får tid og mulighet til å oppstå og skade skivene.

 

Det var et problem, men som altså er tatt tak i, og fikset med OTA-oppdatering.

Lenke til kommentar

Nå har vel hovedproblemet vært ett bra delelager som har forsinka rep av Tesla. Er jo fint hvis de har fått det på plass såpass fort etter klagestormen i sommer. Nå som det tydligvis er på plass vil nok tiden på rep gå betydlig ned. Hvis derimot delelageret ikke er på plass hjelper det ikke at de utfører dette selv da de må vente på deler. Regner med at de som har greie på det her bekrefter eller avkrefter dette.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

 

 

Hva med kostnader, merkeverksteder er kjent med å være dyrest på markedet.

Lurer på om tesla ser det på en måte å tjene penger.

 

Kan være, men generelt har de tidligere sagt at service biten ikke skal være en melkeku. Blir spennende å se.

Tesla har skyhøye priser på reservedeler, noe som har fått forsikringsselskapene til å skru opp prisene på forsikring av Tesla. Tesla er dyre på det meste, og det er umulig å kjøpe uoriginale deler. Merkeverksted har også generelt ekstremt høye priser, og dessverre følger også frittstående etter i prisgaloppen.

Dette er jeg noen usikker på om stemmer eller ikke.. Har hatt to karosseriskader på mine Teslaer; og fått de fikset ved to forskjellige verksteder. Jeg spurte på begge to om Teslas deler var dyre, og ved begge to var svaret at det var overraskende billig sammenlignet med andre premiummerker som BMW/Audi etc.

 

Det at det er lang ventetid pga. eksterne verksteder er nok dog bare sprøyt; forsikring+verkstedene var klar til å reparere bilen på under en uke; mens deler fra Tesla tok hhv 2 og 4 mnd. (heldigvis var bilene kjørbare så for meg gjorde det ikke så mye)...

 

Service er forøvrig også ganske kurant priset synes jeg. Har forhåndsbetalt 28 000 for 8 års service; dvs. 3500 per år. Har tidligere kjørt Skoda, Toyota og Hyundai og på disse relativt billige bilene var servicekostnadene betraktelig høyere.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med kostnader, merkeverksteder er kjent med å være dyrest på markedet.

Lurer på om tesla ser det på en måte å tjene penger.

 

Kan være, men generelt har de tidligere sagt at service biten ikke skal være en melkeku. Blir spennende å se.

Tesla har skyhøye priser på reservedeler, noe som har fått forsikringsselskapene til å skru opp prisene på forsikring av Tesla. Tesla er dyre på det meste, og det er umulig å kjøpe uoriginale deler. Merkeverksted har også generelt ekstremt høye priser, og dessverre følger også frittstående etter i prisgaloppen.

Har brukt Toyotas merkeverksted de siste årene og de er konkurransedyktig på pris og har meget god service. Jeg tror premiummerkene som tyske merker og Tedla tar seg ekstra godt betalt.

Lenke til kommentar

Har du Tesla? En El-bil-syndrom er rustne bremseskiver. Prøv å gjett hva Tesla tar for å skifte bremseskiver og klosser? Du blir å få sjokk!

 

Nå ruster jo ikke Tesla skivene lengre, Tesla løste jo det problemet med OTA software update. Kaliperne aktiveres ihht til algoritme og sensorer for å unngå skiverust. Ikke ulikt hvordan de reduserte bremselengden på m3 via OTA update. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Hva med kostnader, merkeverksteder er kjent med å være dyrest på markedet.

Lurer på om tesla ser det på en måte å tjene penger.

Nei, de har ikke tenkt til å tjene penger på service såvidt jeg kan huske.

 

Men i denne saken så er ikke Musk helt oppdatert. Mulig situasjonen i USA er en annen, men folk jeg kjenner som har fått reparert f.eks. karosseriskader på andre verksteder har snakket om at det er å vente på deler som tar tid. Verkstedene fikser ting ganske kjapt, men de er i mange tilfeller avhengige av å vente på deler fra Tesla før de kan gjøre noe.

 

 

 

Dette har vært Teslas policy fra starten. Ingen skal få lov å reparere en Tesla utenfor Tesla-systemet.

Hæ?

 

https://www.tesla.com/no_NO/SUPPORT/BODY-SHOP-SUPPORT

 

 

 

Og den påstanden har du dokumentasjon på?

Du forventer da ikke at en astroturfer skal ha dokumentasjon på noe som helst?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hva har dette med det jeg skriver å gjøre? Jeg svarte på følgende påstand:

 

"Dette har vært Teslas policy fra starten. Ingen skal få lov å reparere en Tesla utenfor Tesla-systemet."

 

https://www.tesla.com/no_NO/support/maintenance-plans

 

Finner ikke noe priser her, annet det lønner seg å betale servicen på forskudd.

Blir som å betale dekningen på forsikringen før ulykken skjer.

Eh, nei.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...