Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tykt slim i hals

SykeSimen

Anbefalte innlegg

Hallo, 20 åring med litt angst som poster ett innlegg 04:42 på natten (morgen for dere morgenfugler)

Jeg har i en måned nå hatt mengder med tykt slim i halsen som gjør meg veldig fortvilet- Det er som om noe dytter inn i halsen og det er så tykt at jeg har ikke mulighet til å svelge det- Slik er det hele dagen.

Bronkyl 600mg er prøvd i en periode nå også har jeg fått syre dempende tabletter fordi legen ville teste dette, men dette har også hatt lite suksess.

Jeg bare lurer på om noen har tidligere erfaringer og vet hva som skjer, per nå har jeg vært hos legen 2 ganger og legevakten en uten noe svar! Har ikke tatt noe røntgen enda, men må vel prøve dette snart.

Recap:

Slimet er tykt og jeg har ikke mulighet for å svelge det eller hoste det opp.

Slimet flytter litt på seg fra venstre til høyre lunge, også høyere og lavere i halsen.

Vil ikke si at det er noen pusteproblemer som har oppstått, men det gjør rett og slett vondt på høyre side ganske lik høyde litt nære adamseplet. 

Har prøvd bronkyl, nesespray og syre dempende tabletter der hvor ingen hadde suksess.

Bare hva som helst jeg kan gjøre! Jeg trenger bare noe for å holde meg selv på plass, jeg får angst-anfall hver gang det blir værre. Skal til legen Onsdag, men håper noen vet noe mer enn hva alle andre sier som er; Det er ikke noe farlig men sikkert ekkelt- 

Men jeg syns bare d høres farlig ut, med masse slim i halsen og at d kan blokkere pusten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hallo, 20 åring med litt angst som poster ett innlegg 04:42 på natten (morgen for dere morgenfugler)

Jeg har i en måned nå hatt mengder med tykt slim i halsen som gjør meg veldig fortvilet- Det er som om noe dytter inn i halsen og det er så tykt at jeg har ikke mulighet til å svelge det- Slik er det hele dagen.

Hei, Simen! 

Jeg vil anbefale at du tar kontakt med legen igjen så fort du får muligheten til det. 

Han og bare han kan finne ut av dette, Internett er absolutt en god kilde til informasjon, men dessverre er det også mye dårlig informasjon som går rundt. 

Om dette ikke ordner seg, og legen din ikke finner ut av det så må han rett og slett henvise deg videre for undersøkelser. 

Lenke til kommentar

Hoved-spørsmålet er egentlig også, burde jeg være redd for å sove?

Hei, Simen! 

Jeg vil anbefale at du tar kontakt med legen igjen så fort du får muligheten til det. 

Han og bare han kan finne ut av dette, Internett er absolutt en god kilde til informasjon, men dessverre er det også mye dårlig informasjon som går rundt. 

Om dette ikke ordner seg, og legen din ikke finner ut av det så må han rett og slett henvise deg videre for undersøkelser. 

Takk for svar. Skal se om jeg ikke får lege-timen nærmere- men er d noe svar på det andre spørsmålet jeg kommenterte?

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for svar. Skal se om jeg ikke får lege-timen nærmere- men er d noe svar på det andre spørsmålet jeg kommenterte?

Hei, igjen.

Tror nok ikke det er nødvendig å være redd for å sove. 

Har du ring til legen din og bedt om en akutttime? Fastlegekontorene har slike timer som gjør at du får det på dagen, ring til legekontoret før kl. 8 (er ihvertfall da de pleier å åpne hos meg), og forklar situasjonen og at du virkelig trenger hjelp fra fastlegen din! 

Lenke til kommentar

Hei, igjen.

Tror nok ikke det er nødvendig å være redd for å sove. 

Har du ring til legen din og bedt om en akutttime? Fastlegekontorene har slike timer som gjør at du får det på dagen, ring til legekontoret før kl. 8 (er ihvertfall da de pleier å åpne hos meg), og forklar situasjonen og at du virkelig trenger hjelp fra fastlegen din! 

Sendte en melding om å bytte onsdags-timen til i dag istedenfor! Jeg klikker i vinkel da jeg har helse erfaring men klarer ikke å få svar på hva det er

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sendte en melding om å bytte onsdags-timen til i dag istedenfor! Jeg klikker i vinkel da jeg har helse erfaring men klarer ikke å få svar på hva det er

Som sagt, om du ønsker en akutttime så må du ringe inn så tidlig som mulig, altså vil jeg anbefale deg å ringe til ditt legekontor. 

Lenke til kommentar

har hatt det samme i ca 1 år nå,fikk div tabletter av legen,og brukt flere flasker med bisolvon,ingenting hjalp,til slutt så sendte legen meg til ct,og der ble det påvist kronisk bihulebetennelse,går nå på mometasone sandoz nesespray,og skal bruke den,og skylle nesen med saltvannoppløsning de neste 3 månedene,og hjelper ikke det,så blir det sikkert operasjon.

mulig du har det samme?forferdelige greier,kjennes nesten ut som at man drukner i sitt eget slim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...