Apehund Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Har en Audi A6 C5 Avant 2003 hvor hovedlyset i frontlykten på førersiden er gått... Ser ut som at dette kan byttes selv med pære fra Biltema. Har imidlertid lite lyst på elektrosjokk, er det tilstrekkelig at tenningen er av for å unngå dette, eller er andre tiltak nødvendige? Noen som har gjort dette før, eller har råd til nettside for fremgangsmåte? Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Det eneste du trenger å passe på er å ikke få metall mellom + og -, så elektrosjokk av å ta ut en pære for hånd er nærmest umulig bare å ta ut pæra og bytte ut med ny. husk å sjekke hvordan bøyle og pære sitter inne i lykta før du tar den ut, hvis det blir satt inn feil blir lysbildet feil, og du kan mangle lys eller blende møtende biler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Halogen eller xenon? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Vil nå gå ut i fra xenon/HID. Halogen får du ikke støt selv om du prøver med vilje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Min første tanke også, men man vet jo aldri. TS må informere litt mer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Uansett å bytte pæra er ganske "no-brainer". Det som virkelig kan være vanskelig er å komme til. På noen må man ta av hjulet og innerskjermen og gå inn den veien. På andre må man ut med hele lykta og kanskje halve fronten på bilen for å komme til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 På min -06 A4 måtte man ta ut lykten. For å få det til, måtte hele fronten av. Det var med halogen. Ikke fare for elektrisk sjokk,men masse jobb for å bygge en pære. Med litt flaks holdt det å demontere servobeholder for å bygge på venstre side. Lenke til kommentar
MKap Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Pærene frå Biltema varer ofte ein brøkdel av tida av litt dyrare pærer har eg erfart. Kjøp ekstra om du kjøper derifrå. Ein ser gjerne med det blotte auge at t.d. loddingar er amatørmessig utførte. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Pærene frå Biltema varer ofte ein brøkdel av tida av litt dyrare pærer har eg erfart. Kjøp ekstra om du kjøper derifrå. Ein ser gjerne med det blotte auge at t.d. loddingar er amatørmessig utførte. Noen biltemaer jeg har vært innom har begynt å ta inn pærer som er produsert av Hella. (h4 og h7.) Disse varer betydelig lenger enn de gamle pærene dems. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Biltema long-life varer ca 3 måneder.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Biltema long-life varer ca 3 måneder.... De jeg pleide å kjøpe varte i 2 år. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Husker ikke akkurat hvilken av pærene som var lagd av hella, men det var ikke longlife. skal se om jeg finner pakka på pærene mine. alle pærene jeg har kjøpt på biltema har vart 6 måneder eller mer, og jeg kjører MYE bil. De eneste gangene pærene varer kortere er når jeg kjører mye på dårlige veier eller skogsveier, vibrasjoner er stort sett det som dreper flest pærer. ser også dette på jobben, da ihvertfall 40% av pærene jeg bytter ikke har varmet glasset nok til å farge glasset engang. Glødetråden ligger da hel og fin inne i pæra, uten misfarging engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå