Zodaa Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Hei! Jeg har akkurat gått til innkjøp av LG SK8500 (55 tommer) og bildet er generelt helt fantastisk. Riktignok er det et stort men her. Når jeg streamer fotball, det være seg sumo, NRK, YouTube, så flimrer/blinker ballen noe voldsomt. Det blinker så mye at ballen tidvis blir borte fra skjermen. Dette er følgelig fryktelig irriterende. Jeg har forsøkt en rekke forskjellige innstillinger, og det eneste som virker er å skru True Motion helt av, men da er konsekvensen at bildet hakker veldig. Er det noen som har erfaring med dette, eller som vet hvordan jeg fikser det? Eventuelt er det noe galt med TVen? Dette er såpass irriterende at hvis det ikke ordner seg, må jeg bytte TV. Vurderer da en Sony XF9005. Noen som vet hvordan den er kontra sk8500? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Jeg har en to år gammel LG UH 850, aldri problem med noe sport, men jeg streamer aldri det. Kan jo være noe med nettet ditt. Har aldri problem med Netflix, Amazon, NRK og Viaplay med vanlig TV...dvs. serier osv. Det finnes en app som heter Fast hvor du med mobilen kan teste hastighet på nettet ditt. Det samme på Netflix under Settings og Get help. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) Jeg tipper at det beste alternativet er å bytte TV. Evt. må noe stilles inn på dekoder (sjekk at den står på 1080p, og ikke 1080i). Endret 16. september 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
puckno Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) . Endret 18. september 2018 av puckno Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Jeg tipper at det beste alternativet er å bytte TV. Evt. må noe stilles inn på dekoder (sjekk at den står på 1080p, og ikke 1080i). Dette var et merkelig forslag. Zodaa: Svar fra TV2 om problemer med å se sport på Sumo: For å gi bedre flyt og mindre støy i bildet på tradisjonelle lineær TV-signaler, har både Samsung, LG og andre produsenter laget innebygde funksjoner i TV-apparatene sine. En del av disse funksjonene er ikke like godt egnet for strømming av innhold, og vil erfaringsmessig gi dårligere bildeflyt på Sumo. Vi anbefaler å skru av følgende funksjoner for å gi best mulig kvalitet: Samsung: Motion Plus, MPEG-støyfilter, Auto Motion Plus,Digital støyfri visning LG: Støyreduksjon, MPEG-støyreduksjon De skriver også: Angående kvaliteten på TV 2 Sumo så har vi følgende innpakninger: DASH – til Google Chrome, Firefox, Chromecast og Android HLS – til Safari, iOS og tvOS Smooth Streaming – til SmartTV og Playstation Etter innpakking kommer følgende kvalitetstrinn: 320x180p25 – 328kbps 480x270p25 – 388kbps 640x360p25 – 788kbps 960x540p25 – 1928kbps 1280x720p25 – 3128kbps 1280x720p50 – 4328kbps Premier League kamper sendes også i to strømmer. Den ene strømmen ligger på fremsiden av TV 2 Sumo og du kommer inn ved å klikke på bildet av kampen. Den andre strømmen finner du på direktekanalen TV 2 Sport Premium. Sistnevnte strøm er den eneste som sendes med 50 bilder i sekundet. Smooth Streaming (SmartTV og Playstation) får foreløpig ikke 50 bilder i sekundet. Kan derfor anbefale deg å bruke Chromecast Ultra på direktekanalen TV 2 Sport Premium for å få mest bilder i sekundet. Med andre ord bør du ikke bruke Sumo-appen på LG-en hvis du vil ha best mulig kvalitet. Har du Chromecast/Apple TV vil du få 50 fps. Dette har mye å si for bildeflyten. Evt kan du kjøpe en Chromecast til 350 ca, evt er det sikkert mulig å få en brukt 1st gen på Finn til 200. For å få 4K-støtte må du ha Chromecast Ultra. Den er litt dyrrere. Sumo har ikke 4K nå, men det vil nok komme snart. Når vet jeg ikke. Vil du være fremtidsrettet hadde jeg vurdert å kjøpt Mi Box. Da får du Chromecast + Android TV. Evt bør det være mulig å koble TV-en til PC-en for å få 50 FPS. 1 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Har du prøvd å skru av alle ting tven bruker av filtere og effekter? støyreduskjon, truemotion, alt det ekstra dilldallet som står på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Opplever samme problemer som TS, men jeg ser ikke mye fotball så er stort sett fornøyd uansett. Men flimringen man får når man skrur av Truemotion er irriterende i alle sendinger, så denne må stå på hele tiden. Når det gjelder den støyen man opplever rundt fotballen har jeg kun testet youtube og merker stor forskjell på youtube-innholdet. Forøvrig merker man godt hakking når Truemotion er avslått, når Truemotion er slått på blir det bedre men hakker da på en annen måte, også når man ser vanlig nyhetssendinger gjennom NRK på kabeltv. Dårlig prosessering. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Kom på noe som evt kan prøves, regner med at tvene deres har en spill/gaming modus? Prøv å skru den på. Har dere stilt noe på kontrast? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå