bsj123 Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Hei! Jeg har en stasjonær pc, bygd for ca 6 år siden- deler fra komplett. Den har de siste årene hatt en pågående tikke lyd som kommer fra maskinen, jeg har tatt av dekselet og prøvd å lokalisere lyden, men det viser seg å være veldig vanskelig. Jeg har holdt fingeren på logoen til viftene for å se om lyden opphører noe den ikke gjør, lastet opp film på youtube som viser lyden. Noen ideer til hva dette kan være?/hvordan jeg finner ut av hvor det kommer fra? Evt. noe jeg kan gjøre. Den kommer ikke ved oppstart av pcen, men etter ca 10 minutter så dukker den stadig opp. Vel og merke så har lyden vært der så lenge jeg kan huske, og pcen har fungert greit men den begynner å irritere meg noe veldig. Takk på forhånd for råd Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Nappe ut vifta oppe der? Kanskje den har noen vibrasjoner... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Slå av PC og dra ut kabelen fra alle viftene. Lyden borte? Koble inn 1 og 1 vifte til du finner synderen. Hvis ikke det er en av disse viftene, så kan det være pumpa på AIO, skjermkortvifte eller vifte på PSU. Det kan også være en harddisk. Du må egentlig bare eliminere dette i tur og orden - det er fort gjort Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Som kyrre sier, kan høres ut som AIO pumpa som sliter litt(lite væske igjen?) eller en harddisk som treffer ting den ikke skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå